• Anonym (Funde­rsam mamma)
    Äldre 6 Mar 10:33
    2681 visningar
    1 svar
    1
    2681

    Stavelsejoller?

    Hej! Jag har en härlig bebis på åtta månader, han är pigg och glad, sitter stadigt, kryper själv och är tidig med handmotoriken. Jag tycker att han var tidig med att kommunicera med rösten, men han har inte börjat med det klassiska bababa/mamama-jollret ännu. Jag tycker att han reagerar på ljud och verkar uppskatta prat och sång, men känner en oro över denna lite sena verbala utveckling. När borde vi be om hjälp? Vad ska jag vara uppmärksam på?

  • Svar på tråden Stavelsejoller?
  • Äldre 14 Apr 21:49
    #1

    Hej, 

    Jag tycker inte alls att du behöver vara orolig. Joller låter väldigt olika hos olika barn. Du skriver själv att han var tidig med att kommunicera med rösten. I grunden är det faktiskt just kommunikationen som är det viktigaste. Det är att svara på tal och på ögonkontakt. Det du kan vara uppmärksam på är om han inte svarar på kommunikation, om han inte tycks höra vad du säger, eller verkar ointresserad av att kommunicera med dig. 

    Det bästa du kan göra är att ha roligt med din son och fortsätta skoja och sjunga och läsa böcker med honom.

    Med vänliga hälsningar,

    Linnea 

Svar på tråden Stavelsejoller?