• Tina02

Novemberbebisar 2013

Hej!

Plussade förra veckan och är nu i v 5+1 såå spännande! Mitt första barn! BF 5 November
    Känner mig uppblåst och kissnödig annars mår jag toppen! Flört hur mår du?

ja det var tätt Flört Duktig du är som orkar!

• Tina02
    ceke skrev 2013-03-07 21:11:20 följande:
    Hej och Grattis till er båda! Får jag hoppa in här? Plussade igår, BIM-5, väldigt väldigt svagt, men dock ett tydligt streck! BF 17 november.... Jag har en liten grabb sedan tidigare som snart blir 15 månader och hoppas så på att kunna ge honom ett syskon! Har precis slutat amma honom Blev oplanerat gravid i september i höstas, men det slutade tyvärr i ett ma, så den här gången är jag såklart jätteglad över den nya graviditeten, men livrädd för ett nytt ma/mf...

Grattis!!Du ska se det går bättre denna gången! känner själv en viss oro för MF då så många får det runt i kring en.. vill bara komma igenom första trimestern så man känner sig lite säkrare!
  • Tina02
    StrongWom3n skrev 2013-03-08 08:23:06 följande:
    Hej och grattis!!
    Jag mår bra, har väll inga jätte symptom ännu.
    Det som jag märkte innan jag plussa var att jag fått MASSOR med plitor i hela ansiktet, i normala fall har jag inte en prick. Så jag ser halvt förskräcklig ut. Det var samma sak förra gången..
    Sen har jag sedan ägglossningen haft lite ömma bröstvårtor (känns bara vid amning).
    Lite mensvärk från och till.

Vi vill ha tätt av många anledningar. Dels vill vi få barn tidigt i livet. Sen återhämtade jag mej så bra och snabbt efter förra förlossningen och jag tror ju att detsso äldre jag blir dessto längre tid tar det att återhämta sej..

Så tror jag att barnen kommer få så mycket glädje av varandra.

Våra hobbys blir mindre "drabbade" om vi slår ihop spädbarnsåldern.

Sen vet man ju aldrig hur lång tid det tar att "baka" en ny bebis heller så vi körde på..

Skönt att slippa må illa! lite ömma bröst kan man ju stå ut med Flört skönt!

Va härligt att få återhämta sig snabbt! hoppas hoppas det blir lika för mig! Vill också om allt går bra och osv gärna ha barn ganska tätt. Har själv endast ett syskon som är 14 år äldre så det är inte så kul!
    Man vill ju det bästa för sina barn, att de ska ha varandra! Sen är det ju som du säger, man vet ju aldrig hur lång tid det tar innan man blir gravid nästa gång!

• Tina02
    Veriz skrev 2013-03-07 22:38:00 följande:
    Hej alla.

Hoppar gärna in här jag oxå. Plussade nyss.  ;) 11 nov planerat bf datum

Är ju liiiite tidigt än men började ana att mensen skulle utebli hade lite "tecken" sen min förra graviditet, uppblåst & gasig, haha  hmm trevliga tecken ;)

11 nov är samma datum vi kom hem från BB för två år sen. Vår son föddes 8/11 -11 så alltså 16 månader imorrn. Tog flera år innan vi blev gravida med honom så nu efter aktivt försökt i två månader lyckades vi bli gravida. Bara att hoppas att även denna graviditet går bra. Är lite illamående, gasig & uppblåst & lite högre kroppstemp än vanligt. Är knappt så man vågar hoppas än att det ska gå hela vägen än.

Grattis!! Skönt att det gick fort denna gången!!
     nej det är inget kul tecken,  är så uppblåst så jag blir alldeles matt! Men väldigt skönt att slippa må illa!! Skrattande
  • Tina02
    ceke skrev 2013-03-08 06:47:06 följande:
    Vi får se om jag får stanna i den här tråden.. Har en massa testlagrets-test hemma och tog ett till idag, två dagar senare och strecket har inte blivit starkare... så vi får väl se hur det här går. Hoppas hoppas men tvivlar.

Veriz: Grattis Va skönt att det inte tog lika lång tid den här gången! Håller tummarna för att det går bra! 

Håller tummarna!! själv tog jag sex test, tillslut ett digitalt för jag vågade inte tro det först!
  • Tina02
    StrongWom3n skrev 2013-03-08 08:30:25 följande:
    Har ni berättat för några?
    Jag har sagt det till mannen och min syster..
    Våra familjer får veta efter kub om allt går bra dit.

Jag sa till gubben: "Om allt går bra, så har du 2 barn i november"
    Han: "VA, ska du få tvillingar??????"
    Jag: "hallå, har du inte redan ett barn?"
    Han: "Jaha.. jag visste väll att de skulle bli direkt"
    Så blev han jätteglad förstås..

Ja ett par vänninor men ingen annan.. Jo min sambo såklart Skrattande  är så lite rädd för MF.. har så många i min närhet som fått och även så sent som v 15 så man är lite försiktig ändå..
  • Tina02
    SoMa72 skrev 2013-03-08 08:33:55 följande:
    Hej alla!

Hoppar också in här, fick svaaagt plus på BIM-4, nu är jag på BIM+1 och det verkar öka som det ska.

Har en dotter som fyller 1 år nu i mars, hon kom efter fyra mf på raken. Denna graviditet hoppas jag ska gå bra, men jag känner mig lätt försiktigt positiv med tanke på hur det gått tidigare. Nu har jag börjat med trombyl och progesteron för att underlätta.

BF beräknat till 13 nov.      
    Grattis!! Oj va tufft med så många mf Rynkar på näsan
    härligt att du har en glad tjej därhemma och kul med ett syskon! Hoppas verkligen allt går bra även denna gången Glad
  • Tina02

Pangis trött är bara förnamnet ;D och sen är jag uppsvälld! Men annars består dagarna mest av att vara hungrig och kissnödig! Nog känns det att man är gravid! ;)

• Tina02
    Västeråsare skrev 2013-04-10 22:30:00 följande:
    Mina symptom har börjat ändra sig. Det satt direkt griller i huvudet så jag blev jättelättad när jag läste mig till att man pratar om en läskig period i början som innebär att man typ mår som innan man var gravid för så är det nästan för mig nu. Mina ömma bröst är mycket bättre,ingen speciell metallsmak i munnen,inge krångel med magen. Möjligvis blivit tröttare och ev lite känsligare. Har inte kunnat dricka kaffe på typ 2-3 veckor och nu funkar det igen. Hur är det mer er och era symptom?
    känner precis som dig! illamåendet, den värsta tröttheten och ömmande i brösten har börjat lagt sig och man kan vara som folk igen :) dricka kaffe och så! känns riktigt skönt! :) inskrivning på torsdag också! Känns som en milstolpe :)
  • Tina02

Hej!

Är i v13+2 och jag fick inte tid för ultraljud förrens v19+1 Åhh det var sent tycker jag? Eller?

• Tina02

Ja mycket om detta med KUB här, har valt att inte göra kub trots min nyfikenhet ;) är dock nervös som alla blivande mammor att "tänk om det är nått fel på barnet" men så roligt att det har varit så bra på alla era KUB test!! En väninna till min brorsfru är 40 år och träffade en man sent i livet och blev gravid hon fick en på två på downsyndrome men hon valde att behålla pga hennes ålder, och det blev en full frisk liten tjej! :)

• Tina02
    Ila skrev 2013-05-16 16:05:15 följande:
    Jag skriver inte så mycket härinne, men läser varje dag. Jag mår inte så himla bra av att vara gravid tyvärr och orkar inte så mycket. I dag fick jag gå på en extrakontroll hos barnmorskan eftersom jag har hjärtklappning och konstanta svimningskänslor. Jag trodde nog att det berodde på järnvärdet som var ganska dåligt sist och jag befarade att det hade blivit ännu sämre. Har IBS och vill därför inte äta järntabletter, har tillräckligt mycket strul med magen som det är ändå. Till min stora glädje hade järnvärdet gått upp från 115 till 122! Det lönar sig tydligen att äta mycket spenat och broccoli....

Det bästa av allt var att jag fick höra bebis lilla galopperande hjärta! Jag tycker nästan att det slår ultraljuden, som jag tycker att det är lite svårt att ta till sig. Men lilla hjärtat, wow. Jag hade inte alls räknat med att få lyssna så jag blev jätteglad. Det är så mycket lättare att stå ut med att må dåligt när man vet att det finns ett litet liv därinne.

På måndag blir det läkarbesök. BM misstänker en bakteriell infektion så jag fick lämna urinprov för odling och så vill de kolla upp hjärta och lungor ordentligt. Känns skönt att bli tagen på allvar, och inte behöva känna att man är till besvär... 

Kram på er allihop.  
    Hej!

Samma här, skriver inte så ofta men kollar ofta :)

Jätte skönt att du får bra hjälp!! Har heller inte mått strålande med bland annat tidig foglossning ( är i v16) så får se hur det går med jobbet framöver och hur man kan lösa de tygsta dagarna!

Skönt att järnvärdet var så bra! Kan inte vara kul med IBS har själv en magen som för tillfället hatar mig men jag antar att det beror på alla hormoner! Va spännande att få höra ett hjärtljud, längtar tills man kommer så långt! :)

Lycka till och ta hand om dig!
    Kram!
  • Tina02

Kram till er alla som har tufft med blödningar och andra ord som jag knappt förstår!! Hoppas allt går bra för er alla! Hjärta

• Tina02

Ultraljud i morgon!!! Wiii va spännande! Då är vi i v 18+2. Ska inte ta reda på kön :)

• Tina02

Tack söta för omtanken :) allt gick bra! Vilken häftig upplevelse!! :D nu kan man slappna av lite när man vet att allt är som det ska!! :)

• Tina02
    MrsEnglund skrev 2013-06-13 10:31:49 följande:
    Om ni har en lista får ni ta bort mig ur den. Jag kommer inte få något barn i november =(

Fick på RUL veta att barnet inte var bra och tvingades föda ut fostret i vecka 20, i måndags.

Lycka till allihop, hoppas ni får friska och pigga barn!

Men usch va hemskt! jag beklagar verkligen sorgen! Ta hand om varandra! Gråter

Kram!
  • Tina02
    Västeråsare skrev 2013-06-13 19:45:08 följande:

Allt såg jättebra ut med lillfis så nu kan jag slappna av! Blev bakåtflyttad 2 dagar så det är 17+0 idag. Hon kunde säga att till 90% väntar vi en kille vilket vi varit bombsäkra på sen vi plussa <3<3<3<3

Grattis!! det är så skönt när man ser att bebisen mår bra Hjärta
  • Tina02
    Langtaefterdig skrev 2013-06-20 15:05:49 följande:
    GLADA NYHETER!!!! Vi har varit hos läkaren och vi har fått bra besked. Barnet har inte lymfödem utan ett hinna/vävnads band har tidigt i graviditeten lyckats lindas runt bebis arm. Precis ovanför armbågen. Detta har gjort att bebis har som en tråd hårt bunden runt armen och det stoppar all lymfa att drivas vidare. Runt detta band ligger även navelsträngen. Men inte och spänner åt. Utan bara som i ett paket runt armen. Alla blodkärl är hela och all försell från navelsträngen går utan problem.

Detta kommer innebära att jag måste göra ul varje vecka. Om armen förvärras måste vi operera bebis i magen. Men vi hoppas att jag ska vara så långt gången, om det händer, så att bebis kan tas ut och bli prematur. Alt att bebis klarar sig i magen under hela graviditeten. Men jag kommer troligtvis inte kunna gå en fullgången graviditet. Det värsta som skulle kunna hända är att jag måste opereras för tidigt och då är risken 10-15% att bebis dör. Ett annat skräckscenarium är att bandet runt armen amputerar bort armen från armbågen och neråt. Därför måste jag ständigt på kontroller.

Detta känns som en jätte lättnad. Bebis är frisk! Även om vi har en lång och jobbig väg framför oss så har vi fått nytt hopp!
    Tack alla underbara som stöttar

Åh va skönt att höra!!! :D
    Låg och tänkte på er i går kväll när jag läste ditt tidigare inlägg och visste inte vad jag skulle skriva..

Men så skönt att de är så duktiga i dag och att det håller koll på er! Håller tummarna att du ska få gå så långt det är möjligt och så skönt att höra att eran pojke är frisk! Ta hand om er!

Kram!

• Tina02

Hej tjejor!

En liten fråga.. Jag har fått väldigt ont i nedre delen av buken. Har ont hela tiden speciellt när jag reser mig upp. Min brorsfru trodde det var livmodern som växer.. Någon av er som har några liknande känningar?
    Man blir ju ändå lite orolig :S

Svar på tråden Novemberbebisar 2013