• StrongWom3n

    Novemberbebisar 2013

    Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

    Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

    Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

    Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

    Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

    Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

  • Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Tina02

    Hej!

    Plussade förra veckan och är nu i v 5+1 såå spännande! Mitt första barn! BF 5 November
    Känner mig uppblåst och kissnödig annars mår jag toppen! Flört hur mår du?

    ja det var tätt Flört Duktig du är som orkar!

  • ceke

    Hej och Grattis till er båda! Får jag hoppa in här? Plussade igår, BIM-5, väldigt väldigt svagt, men dock ett tydligt streck! BF 17 november.... Jag har en liten grabb sedan tidigare som snart blir 15 månader och hoppas så på att kunna ge honom ett syskon! Har precis slutat amma honom Blev oplanerat gravid i september i höstas, men det slutade tyvärr i ett ma, så den här gången är jag såklart jätteglad över den nya graviditeten, men livrädd för ett nytt ma/mf...

  • ceke
    StrongWom3n skrev 2013-03-06 11:11:30 följande:
    Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

    Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

    Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?
    Jag ammade rätt mycket i höstas när jag blev gravid och funderade också mycket på den där frågan. Det gick dock superbra! Ibland kunde jag känna att jag eventuellt fått en något mindre mjölkproduktion, men han var ju då 8,5-11 månader och ville ju samtidigt amma allt mindre till fördel för riktig mat, så det kanske snarare var det som gjorde det. Du kan lugnt amma hela graviditeten om du så skulle vilja och även fortsätta amma din son efter att den lilla kommit, bara du ger den lilla först, som jag förstått det
  • Veriz

    Hej alla.

    Hoppar gärna in här jag oxå. Plussade nyss.  ;) 11 nov planerat bf datum

    Är ju liiiite tidigt än men började ana att mensen skulle utebli hade lite "tecken" sen min förra graviditet, uppblåst & gasig, haha  hmm trevliga tecken ;)

    11 nov är samma datum vi kom hem från BB för två år sen. Vår son föddes 8/11 -11 så alltså 16 månader imorrn. Tog flera år innan vi blev gravida med honom så nu efter aktivt försökt i två månader lyckades vi bli gravida. Bara att hoppas att även denna graviditet går bra. Är lite illamående, gasig & uppblåst & lite högre kroppstemp än vanligt. Är knappt så man vågar hoppas än att det ska gå hela vägen än.
     
       

  • ceke

    Vi får se om jag får stanna i den här tråden.. Har en massa testlagrets-test hemma och tog ett till idag, två dagar senare och strecket har inte blivit starkare... så vi får väl se hur det här går. Hoppas hoppas men tvivlar.

    Veriz: Grattis Va skönt att det inte tog lika lång tid den här gången! Håller tummarna för att det går bra! 

  • StrongWom3n
    Tina02 skrev 2013-03-07 18:02:25 följande:
    Hej!

    Plussade förra veckan och är nu i v 5+1 såå spännande! Mitt första barn! BF 5 November
    Känner mig uppblåst och kissnödig annars mår jag toppen! Flört hur mår du?

    ja det var tätt Flört Duktig du är som orkar!
    Hej och grattis!!
    Jag mår bra, har väll inga jätte symptom ännu.
    Det som jag märkte innan jag plussa var att jag fått MASSOR med plitor i hela ansiktet, i normala fall har jag inte en prick. Så jag ser halvt förskräcklig ut. Det var samma sak förra gången..
    Sen har jag sedan ägglossningen haft lite ömma bröstvårtor (känns bara vid amning).
    Lite mensvärk från och till.

    Vi vill ha tätt av många anledningar. Dels vill vi få barn tidigt i livet. Sen återhämtade jag mej så bra och snabbt efter förra förlossningen och jag tror ju att detsso äldre jag blir dessto längre tid tar det att återhämta sej..

    Så tror jag att barnen kommer få så mycket glädje av varandra.

    Våra hobbys blir mindre "drabbade" om vi slår ihop spädbarnsåldern.

    Sen vet man ju aldrig hur lång tid det tar att "baka" en ny bebis heller så vi körde på..

  • StrongWom3n
    ceke skrev 2013-03-07 21:14:43 följande:
    Jag ammade rätt mycket i höstas när jag blev gravid och funderade också mycket på den där frågan. Det gick dock superbra! Ibland kunde jag känna att jag eventuellt fått en något mindre mjölkproduktion, men han var ju då 8,5-11 månader och ville ju samtidigt amma allt mindre till fördel för riktig mat, så det kanske snarare var det som gjorde det. Du kan lugnt amma hela graviditeten om du så skulle vilja och även fortsätta amma din son efter att den lilla kommit, bara du ger den lilla först, som jag förstått det
    Grattis!! Ja nu är han 6 månader och vi har börjat introducera mat så så småningom kommer ju inte amningen längre vara huvudfödan så det kommer nog gå bra. Han kommer ju vara 14 månader om/när nästa kommer så då kanske man bara ammar honom någon gång per dygn och då såklart efter bebis har ätit först
  • StrongWom3n
    Veriz skrev 2013-03-07 22:38:00 följande:
    Hej alla.

    Hoppar gärna in här jag oxå. Plussade nyss.  ;) 11 nov planerat bf datum

    Är ju liiiite tidigt än men började ana att mensen skulle utebli hade lite "tecken" sen min förra graviditet, uppblåst & gasig, haha  hmm trevliga tecken ;)

    11 nov är samma datum vi kom hem från BB för två år sen. Vår son föddes 8/11 -11 så alltså 16 månader imorrn. Tog flera år innan vi blev gravida med honom så nu efter aktivt försökt i två månader lyckades vi bli gravida. Bara att hoppas att även denna graviditet går bra. Är lite illamående, gasig & uppblåst & lite högre kroppstemp än vanligt. Är knappt så man vågar hoppas än att det ska gå hela vägen än.
     
       
    Grattis! Så det gick alltså fortare att bli gravid med 2:an Härligt!
    Jo känner igen de där om att man knappt vågar hoppas.. Men det är ju inget vi kan påverka tyvärr.. :-/
  • StrongWom3n

    Har ni berättat för några?
    Jag har sagt det till mannen och min syster..
    Våra familjer får veta efter kub om allt går bra dit.

    Jag sa till gubben: "Om allt går bra, så har du 2 barn i november"
    Han: "VA, ska du få tvillingar??????"
    Jag: "hallå, har du inte redan ett barn?"
    Han: "Jaha.. jag visste väll att de skulle bli direkt"
    Så blev han jätteglad förstås..

  • SoMa72

    Hej alla!

    Hoppar också in här, fick svaaagt plus på BIM-4, nu är jag på BIM+1 och det verkar öka som det ska.

    Har en dotter som fyller 1 år nu i mars, hon kom efter fyra mf på raken. Denna graviditet hoppas jag ska gå bra, men jag känner mig lätt försiktigt positiv med tanke på hur det gått tidigare. Nu har jag börjat med trombyl och progesteron för att underlätta.

    BF beräknat till 13 nov.      


    ♥ ♥ ♥ BF nov 2013 ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Novemberbebisar 2013