Inlägg från: Langtaefterdig |Visa alla inlägg
  • Langtaefterdig

Novemberbebisar 2013

Hoppar in här. Plussade idag vecka 5 (4+1) och har samma bf som dig (strongwom3n) 14 november. Lyckan är maximal

• Langtaefterdig
    greeneyes skrev 2013-03-10 07:48:56 följande:
    Hur mår ni som har BF runt 14 november?  Jag har molvärk, lite ömma bröstvårtor och större bröst. Lite lätt halsbränna, extremt god aptit, fruktansvärt trött och förstoppad och har fått massa finnar... (Ja, jag bockar av typ allt på listan, gjorde det med dottern som är född 2007 också). Denna gång har vi valt att inte berätta för någon så här tidigt. Hade ett tidigt mf i höstas och då hade vi berättat för alla, vilket jag upplevde som jobbigt. Men jag förstår inte hur man ska kunna hålla tyst så länge!! Min 5-åring har tjatat om syskon sååå länge, långtar så efter att få berätta för henne!  När tänker ni berätta för omgivningen?  

Hej! Många symptom du har Jag har liknande som dig. Fått mycket större bröst som ömmar extremt, finnar, molande värk till och från, gasigmage och lätt illamående. Vi berättade för våra familjer igår. Vi har otroligt nära kontakt så det kändes självklart. Berättade även för min gravida bästa vän. Alla dom är människor som jag vill stötta mig om graviditeten avbryts. Förstår om du rädd för att berätta innan vecka13.
  • Langtaefterdig
    StrongWom3n skrev 2013-03-11 11:44:30 följande:
    Va roligt att vi börjar bli några stycken. Grattis alla!!! Jag har ännu inte supermånga symptom. Förra graviditeten kändes det först i brösten. De blev stora, hårda och jätteömma! Helammar ju nu och är bara öm i bröstvårtorna vid amning, men det går inte alls att jämföra med förra gången. Har någon ringt till barnmorskan än? Det skulle vara kul att få en tid att räkna ner till.. Men ännu har jag inte fått tummen ur..

Hej!! Jag ringde barnmorska idag (Mama Mia). Fick tid om 3 veckor (3/4). Känns toppen
  • Langtaefterdig
    pangis skrev 2013-03-11 13:06:01 följande:
    Hej Langtaefterdig! Hur långt gången är du nu?

Är i vecka 5 (4+3)
  • Langtaefterdig
    Solrosen 83 skrev 2013-03-12 06:09:06 följande:
    Jag ringde barnmorskan redan igår och fick en tid för ett första besök redan på tisdag nästa vecka. Känns väldigt tidigt då jag bara är i vecka 6 då och trodde jag skulle få vänta åtminstone ett par veckor till. Men känns skönt att få komma dit och prata lite och få veta lite mer vad som kommer hända framöver. Åker sen till Thailand 2 veckor på torsdagen så ska höra lite vad jag ska tänka på inför det också. Symptom har jag gått om så känns inte som att jag tvivlar på om jag är gravid eller inte längre. Magen värker i princip konstant och minsta gupp eller häftig rörelse känns direkt. Har även mått lite smått illa till och från de senaste dagarna. Tröttheten har slagit till något grymt och skulle kunna sova jämt känns det som. Springer och kissar oftare och är törstig hela tiden.  Och just det ja brösten värker. Men man ska ju inte klaga. Har ju äntligen fått mitt plus! 

Skönt att du ska till bm så tidigt.. jag har in i v6 på fredag och fick tid hos bm 3/4. Känns som så lång tudelning
  • Langtaefterdig
    Caarin skrev 2013-03-13 19:22:34 följande:
    Hej alla blivande föräldrar! Jag har bf 3 november. Jag och min blivande man har försökt i över ett år, efter ett x förra april så lyckades vi tillslut få till det. Hur mår ni? Börjar ni bli runda runt magen? Jag väntar mitt andra barn och min mage har då växt en storlek Kram på er alla

Hallå! Stort grattis till +. Jag och min sambo försökte också mer än 1 år innan de efterlängtade +. Jag är otroligt trött och har lätt illamående. Hur mår du? Syns inget på min mage ännu...
  • Langtaefterdig
    pangis skrev 2013-03-14 16:50:15 följande:
    Är de nån fler som har problem med att vara trött ? Jag skulle kunna sova 23 timmer om dygnet. ag har ännu klara mig från illamående öma bröst mm.

Jag är också väldigt trött. Somnar halv 8 varje kväll.
Svar på tråden Novemberbebisar 2013