• Miam

Novemberbebisar 2013

Hej Tjejer!
    Ansluter mig till tråden då jag plussade igår kväll på BIM -3.
    BF den 16 November 2013!

Känns helt fantastiskt och overkligt trots att detta blir min tredje graviditet, det är med andra ord lika häftigt varje gång!! Nu hoppas jag att lilla fröet hänger stadigt därinne ända fram till november.

Är lyckligt lottad och har sluppit missfall genom livet men lever ändå med oron såklart att denna graviditet inte ska gå vägen. Jag har lovat mig själv att NJUTA av varenda dag som gravid då detta troligtvis kommar att bli min sista graviditet.

Själv fyllde jag rätt nyss 30 år och bor med min käre sambo och två underbara ungar födda 06 och 08. Och en hund... Jätte roligt att få följas åt på denna fantastiska resa tillsammans. Grattis och Lycka till allesammans!

• Miam
    pangis skrev 2013-03-09 23:38:41 följande:
    Hej ! Grattis till alla som ska få november bebis,. Jag fick ett + nu i kväll. Blir mitt 8de barn. Hoppas de går bra för alla här. Bf 10 nov Glad

WOW, 8 barn! Bra jobbat supermom! Stort grattis till graviditeten!
  • Miam
    Solrosen 83 skrev 2013-03-10 18:05:33 följande:
    Jag hoppar också gärna in här om det är ok. Jag plussade i fredags och om jag förstått det hela rätt så är jag idag i vecka 5 (v4+0). Bf 16 november enligt beräkningen här på familjeliv. Känns fortfarande lite overkligt att vi till slut fått vårt plus då vi har försökt i 19 månader pga att jag har PCO.

Vad roligt! Vi har samma BF. Grattis!
  • Miam

Gjorde ett till test idag eftersom jag egentligen inte känner nått alls, inte trött, inte kissnödig, inte illamående. Testen visade ett starkare plus än innan så jag är väl gravid då...fast det inte känns så (snacka om spökveckor) känns olustigt eftersom jag med mina 2 första har mått fruktansvärt illa. Kan inte komma ihåg när illamåendet startade bara... Tror det var något senare än nu (jag är 4+6 idag)
    Jag får så lätt för mig att det inte står rätt till därinne.,,

• Miam

Har alla ni andra redan ringt barnmorskan och bokat tid än? Vet ni om dom räknar från sista mens eller från befruktning (om man vet exakt när den skedde, vilket jag gör)
    Här är fortfarande det enda gravsymptomet yrsel än så länge..,

• Miam

Så kommer illamåendet smygandes, jag hoppades ju på detta (alla symptom e bra symptom, eller hur!) så jag känner mig lycklig över mitt illamående. Dessutom slipper man ju äta massa strunt som godis och så när allt äcklar! Gick in i vecka 6 idag...6 kvar innan man kan andas ut lite grann...

• Miam

Har mycket "stick" i livmodern idag. Känns inte som ligamentsmärta, ni vet sådär som det känns när man reser sig snabbt, utan detta är lixom svidande stick som håller i några sekunder och sedan släpper. Nån som oxå haft detta? Inget blod eller så men blir som alltid nojjig.

• Miam

Ok nu behöver jag alla era bästa bästa tips mot illamåendet!! Har provat postafen utan framgång, har provat äta smått kontinuerligt. Inget hjälper. Har ett konstant illamående som jag vaknar av på nätterna. Just nu känns det tungt! Vad hjälper?? Ett tips efterfrågas smått desperat!

• Miam

Tack för tipset att tugga tuggummi mot illamåendet! Vill inte ropa hej riktigt ännu men tror faktiskt att det lindrar lite...

• Miam

Måste fråga alla er som gör kub (tycker det verkar som väldigt många gör kub nämligen) är alla ni över 35år eller har ni valt att ändå göra kub, fast då privat?

• Miam

Generösa landsting ni verkar ha! Här erbjuds det över 35. Själv är jag 30 år och tanken slog mig aldrig att ens fundera över kub. Förren jag läser att så många här har gjort det. Är det försent? Jag är i v 12 +4?

• Miam

Solrosen83

Jag drack blutsaft ist för järntabletter då dom är svåra för magen. Det funkade bra för mig. Ett tips bara om du får problem med magen.

• Miam

Skulle vilja ha en lite billigare vagn fast som ändå är bra. Har tittat på nätet och sett en vagn som heter Tako. Är det någon som har erfarenhet av dom? Ett annat alternativ är Trille. Någon som vet nått om dom?

Svar på tråden Novemberbebisar 2013