Inlägg från: Solrosen 83 |Visa alla inlägg
  • Solrosen 83

Novemberbebisar 2013

Jag hoppar också gärna in här om det är ok. Jag plussade i fredags och om jag förstått det hela rätt så är jag idag i vecka 5 (v4+0). Bf 16 november enligt beräkningen här på familjeliv. Känns fortfarande lite overkligt att vi till slut fått vårt plus då vi har försökt i 19 månader pga att jag har PCO.

• Solrosen 83
    Miam skrev 2013-03-10 20:05:22 följande:

Vad roligt! Vi har samma BF. Grattis!
    Det samma! Glad
  • Solrosen 83

Jag ringde barnmorskan redan igår och fick en tid för ett första besök redan på tisdag nästa vecka. Känns väldigt tidigt då jag bara är i vecka 6 då och trodde jag skulle få vänta åtminstone ett par veckor till. Men känns skönt att få komma dit och prata lite och få veta lite mer vad som kommer hända framöver. Åker sen till Thailand 2 veckor på torsdagen så ska höra lite vad jag ska tänka på inför det också.

Symptom har jag gått om så känns inte som att jag tvivlar på om jag är gravid eller inte längre. Magen värker i princip konstant och minsta gupp eller häftig rörelse känns direkt. Har även mått lite smått illa till och från de senaste dagarna. Tröttheten har slagit till något grymt och skulle kunna sova jämt känns det som. Springer och kissar oftare och är törstig hela tiden.  Och just det ja brösten värker. Men man ska ju inte klaga. Har ju äntligen fått mitt plus! Glad

• Solrosen 83
    Mindful: Blev förvånad att jag fick tid så snart men väldigt skönt att slippa gå och vänta. Ska bli riktigt härligt med semester i Thailand nu snart. Lär ju bli sista semestern som jag och sambon gör själva på ett bra tag framöver så det ska bli härligt. Får bara hoppas att tröttheten och illamåendet inte blir värre så jag kan njuta av semestern och den goda thaimaten.
  • Solrosen 83

Extrem trötthet hela veckan och nu när det äntligen är lördag så jag skulle kunna få sova länge vaknar jag och är klarvaken 7.45. Visst somnade 22.15 igår men lite längre borde jag väl kunna sova med tanke på hur det känts innan.

• Solrosen 83
    Langtaefterdig skrev 2013-03-17 10:22:49 följande:
    Här någon svårt er molande värk nu? Är i vecka 6 (5+2). Började känna det igår och blev livrädd. Har läst lite och det är tydligen inte jätte ovanligt? Är så orolig gör missfall.... Någon annan som känt likadant?
    Jag har också molande värk till och från. Inte någon jättekraftig utan mer som vanlig mensvärk.
  • Solrosen 83

Langtarefterdig: Nej jagär inte orolig. Är första gången jag är gravid också. Har ingen aning vad man ska förvänta sig. Hade dock inte trott att man skulle känna så mycket så här tidigt. Förstår dock din oro då vi också försökt länge innan det till slut lyckades. Så visst finns rädslan där för att något ska gå fel men försöker inte tänka på det utan bara på allt positivt.

• Solrosen 83

Imorgon är det dags för första besöket hos bm för oss. Är bara ett inskrivningsmöte/hälsosamtal men känns ändå lite pirrigt och ska bli skönt att komma igång.

• Solrosen 83

Igår var vi på inskrivning hos bm och fick en massa information och material och läsa hemma. Kändes bra även om det inte direkt var någon ny information som jag inte redan hade läst själv innan. Ska tillbaka igen den 9/4 för information om fosterdiagnostik men innan dess väntar två härliga veckor semester i Thailand. Glad Så jag håller alla tummar att det fortsätter som nu med bara trötthet, hunger och lite humörsvängningar under resan så jag slipper något kraftigt illamående medan vi är där. Ni får ha det så bra här i tråden medan jag är borta och hoppas ni slipper må allt för dåligt utan kan njuta av era graviditeter!

• Solrosen 83

Är ju typiskt att illamåendet ska dra igång precis lagom till idag då vi ska flyga iväg till Thailand. Mår inte superilla men lite smått mest hela tiden så fort det gått ett tag sen jag åt sist. Blir och småäta hela flygningen.

Svar på tråden Novemberbebisar 2013