Inlägg från: Mindful |Visa alla inlägg
  • Mindful

Novemberbebisar 2013

Hej allihopa!

Jag hoppar gärna in här hos er om det är okej?!
    Plussade igår, v. 5 (v.4 + 2) och har Bf 14 november om det stämmer :)  

Första barnet och kan inte riktigt tro att det är sant ännu!! Det jag märkt senaste veckan är att jag fått mer finnar och är konstant trött, i övrigt ingenting.

Vad roligt att läsa om er alla och få följa med på er resa. Nu håller jag tummarna!!      

• Mindful
    StrongWom3n skrev 2013-03-11 11:44:30 följande:
    Va roligt att vi börjar bli några stycken.
    Grattis alla!!!

Jag har ännu inte supermånga symptom.

Förra graviditeten kändes det först i brösten.
    De blev stora, hårda och jätteömma!

Helammar ju nu och är bara öm i bröstvårtorna vid amning, men det går inte alls att jämföra med förra gången.

Har någon ringt till barnmorskan än?
    Det skulle vara kul att få en tid att räkna ner till..
    Men ännu har jag inte fått tummen ur..

Satt just och funderade på det här med barnmorskan, när man ska ringa. Ser att många redan ringt så jag planerar att göra det imorgon!
  • Mindful
    Solrosen 83 skrev 2013-03-12 06:09:06 följande:
    Jag ringde barnmorskan redan igår och fick en tid för ett första besök redan på tisdag nästa vecka. Känns väldigt tidigt då jag bara är i vecka 6 då och trodde jag skulle få vänta åtminstone ett par veckor till. Men känns skönt att få komma dit och prata lite och få veta lite mer vad som kommer hända framöver. Åker sen till Thailand 2 veckor på torsdagen så ska höra lite vad jag ska tänka på inför det också.

Symptom har jag gått om så känns inte som att jag tvivlar på om jag är gravid eller inte längre. Magen värker i princip konstant och minsta gupp eller häftig rörelse känns direkt. Har även mått lite smått illa till och från de senaste dagarna. Tröttheten har slagit till något grymt och skulle kunna sova jämt känns det som. Springer och kissar oftare och är törstig hela tiden.  Och just det ja brösten värker. Men man ska ju inte klaga. Har ju äntligen fått mitt plus! Glad
    Skönt att komma iväg tidigt och vad härligt med Thailand!!

Jag fick tid för informationsmöte i grupp 27/3 men inte tid för individuellt besök förrens 16/4... är inte det lite sent eller vad tycker ni? Jag har noll koll utan litar såklart på barnmorskan men tycker det känns långt fram.  
  • Mindful
    ceke skrev 2013-03-11 19:50:47 följande:
    Det kan du göra när du själv känner att du är redo Antingen nu på en gång eller avvakta lite. Det beror ju även kanske en aning på om ni tänkt er göra KUB eller inte, för då kan det va bra att få göra ett tidigt VUL för att datera graviditeten... om ert landsting gör sånt vill säga... Det har ju tydligen mitt precis slutat med

Ringde och bokade tid idag, fick tid för infoträff i grupp om två veckor och tid för indviduellt möte den 16/4 vilket jag tycker verkar sent... långt kvar ;)
  • Mindful
    ceke skrev 2013-03-12 17:34:46 följande:
    Härligt att du fått tid för VUL! och håller tummarna för att det går bra såklart Jag lyckades faktiskt få tag på den enda privata gynekolog som finns i staden idag och fick en tid 11 april... är då i v 8+4, så då SKA det ticka ett hjärta om det finns nåt... Hennes sekreterare frågade om jag inte ville komma i-2 veckor tidigare, men nej. Vill INTE utsätta mig för att det eventuellt är för tidigt för att se ett hjärta och återigen få vänta två veckor på nästa VUL bara för att då få se/höra att det inte växt nåt och redan vid förra tiden var ett missfall som kroppen inte uppfattat. Så v 8+4 känns alldeles perfekt! 950 spänn kommer det gå på, men det är det nog värt!

Jobbigt med ny bm om man trivdes med de förra, men har du flyttat är det ju inget att göra åt saken.. Hoppas din nya är bra och att du/ni trivs med henne! 

Vad bra att du fick tag på någon och att det känns rätt med den tiden du fått. Hoppas allt går jättebra :)
  • Mindful

Ceke: Bör man göra kub-testet i någon viss vecka eller måste man göra det innan en viss vecka?

• Mindful
    Langtaefterdig skrev 2013-03-17 10:22:49 följande:
    Här någon svårt er molande värk nu? Är i vecka 6 (5+2). Började känna det igår och blev livrädd. Har läst lite och det är tydligen inte jätte ovanligt? Är så orolig gör missfall.... Någon annan som känt likadant?

Jag har känt av mensvärk liknande känsla samt hugg i livmoderna ett par gånger, läst att det ska vara helt normalt men första gången jag kände det blev jag JÄTTErädd! Jag är också vecka 6 (5+3) :)
  • Mindful
    Miam skrev 2013-03-17 14:47:38 följande:
    Gjorde ett till test idag eftersom jag egentligen inte känner nått alls, inte trött, inte kissnödig, inte illamående. Testen visade ett starkare plus än innan så jag är väl gravid då...fast det inte känns så (snacka om spökveckor) känns olustigt eftersom jag med mina 2 första har mått fruktansvärt illa. Kan inte komma ihåg när illamåendet startade bara... Tror det var något senare än nu (jag är 4+6 idag)
    Jag får så lätt för mig att det inte står rätt till därinne.,,

Vet du jag har också fått för mig att jag ska ta ett till test, har dock tagit två (för en vecka sedan) med ett par dagars mellanrum och de visade starkt + men man blir ju himla osäker när man inte känner av så mycket. Jag har däremot varit förkyld sedan jag blev gravid, flera veckor nu :( det har gått från halsont till hosta men de senaste fem dagarna har jag varit genomförkyld och täppt i näsan. Trött är jag men inte mer än jag var innan jag blev gravid ;) Annars mår jag bra!
  • Mindful

Längtaefterdig: Ja jätteläskigt, jag blev så rädd och skrämde upp min man rejält men jag känner mig faktiskt lugn nu och är övertygad om att det var helt normalt. Försöker att inte tänka eller stressa upp mig för mkt. Ja jätteskönt att vi har varandra här, där man kan ställa frågor och dela med sig av funderingar utan att känna sig dum!

• Mindful

Grattis till alla nya som tillkommit i tråden. Så roligt och lärorikt att läsa om allas erfarenheter, man lär sig mycket!

Svar på tråden Novemberbebisar 2013