• ceke

Novemberbebisar 2013

SolRosén och lillbumbin: grattis till lyckade ultraljud! Det gick finfint även för oss. Blev tillbakaflyttad en dag, så 15 nov beräknat som bf nu... Jag fyller den 16, så själv tippar jag på en liten födelsedagspresent Och nu kommer det stora namnletandet att börja, för vi väntar en till liten grabb Ingen tvekan om saken då till och med vi mycket tydligt såg snopp och pung

• ceke

Och på tal om mina sammandragningar ska jag lämna urinprov på hälsocentralen i morgon bitti. Barnmorskan förklarade även att det är rätt vanligt som omföderska att känna av dem tidigt. Hon ville att jag skulle testa för uvi. Att det känns konstigt i underlivet trodde hon kunde va att muskulaturen i buken inte håller upp graviditeten på samma sätt på omföderska. Skulle söka hjälp om det inte blev bättre och ingen uvi.

• ceke

Mindful: Grattis! Och va kul att gå och köpa första klädesplagget och helt rätt att gå ut och käka middag sen!

Här hade vi en trött och gnällig liten kis under eftermiddagen/kvällen och till middag blev det rester för Kekke och yoghurt med musli för mig, så det var ju inte direkt nån firar-mat, men men, så kan det bli med en liten hemma! Han fick i a f i sig sin favoritmat... Har haft en hantverkare hemma i köket under eftermiddagen/kvällen, så det var lite småsvårt att komma åt spisen då han jobbade runt den Men helt fantastiskt så är det så att vårt köksprojekt blev klart idag!

Jag börjar nog ta in att vi ska få en till liten rackare och en till liten grabb Känner mig lite hemsk som nog hoppats på en flicka, men det blir alldeles underbart med två små grabbar! Har alltid tänkt mig själv mer som pojkmamma i vilket fall som helst och tänk så troligt grabbarna förhoppningsvis kommer ha tillsammans om ett par år!! Hjärta

• ceke

Lillbumbin: Även om jag antar att det är vanligt att känna så när det gäller kön, så är det skönt att höra att jag inte är ensam! Vi har ju inte tänkt oss fler barn och klart det hade varit kul med en av varje, men det känns helt fantastiskt att vi är så lyckligt lottade att vi har en frisk, underbar liten kille och en till på väg! Vi som ett tag, innan vi blev gravida med Ville, knappt trodde att vi skulle kunna få barn pga att jag hade det så struligt med menscykler, ev endometrios etc. Denna lilla grabb som vi väntar är redan högt älskad!

• ceke

Lillbumbin: Namn ja... Emil står högt på min lista. Vi hade tidigare Mio som förslag, men det finns en grannpojke som heter Milo och hans storasyskon heter väldigt likt Ville, så det blir FÖR likt i namnkombination enligt min käre man...

Mina förslag är Emil, David, Alexander (eller Alex), Sam och Eric. Det enda min käre man sagt kan komma upp på förslagslistan än så länge är Emil. Han har fått för sig att Clintan är ett bra namn och jag är väl inte riktigt enig med honom om den saken...

Enya är ett jättefint namn

Nov13: Skönt att ha fått se den lille idag och fått veta att allt är bra Lycka till på RUL på måndag. 

• ceke
    Langtaefterdig skrev 2013-06-26 17:58:53 följande:
    Oj vilken liten bebis. Min lilla kille väger nu ca 270-280g. Och om två veckor beräknas han väga ca 500g. Så om han bara han hålla sig kvar lite lite lite till så vore det så bra...
    Då är våra små lika stora/små just nu Till vikt i a f!

Kan också bjuda på en solskenshistoria. Har en kollega som fick tvillingar alldeles för tidigt och båda vägde ca 500 g men klarade sig finfint och är idag pigga 4-åringar med massor av spring i benen

Håller såklart tummarna för att er lilla grabb ska få stanna så länge som möjligt i magen! 
  • ceke

Längtar efter dig: Goda nyheter!!!

Lillbumbin: fy va tråkigt att din pappa reagerade så. Hoppas svärmor i a f kan visa lite glädje... Styrkekramar! 

• ceke
    lillbumbin skrev 2013-06-27 20:38:31 följande:
    Min pappa blev nog chockad för han ringde i kväll å bad om ursäkt å sa att han inte menade va han sa. Han är bara så rädd att min kropp ska kollapsa då jag gick upp 26 kg vatten på 8 dagar med yngsta. Å sen hade ja sådana problem med fogarna att jag gick med kryckor på slutet.
    Men denna grav må ja mkt bättre. Än så länge, å jag rör på mig mer nu å varje symptom så kommer ja lyssna på varje liten signal.

Svärmor vart glad över att de vart en flicka.. Hon grät till och med.. Men vi e inte kompisar. Men hon sa det att hennes dag kunde inte sluta bättre! Kändes skönt❤
    Va skönt att svärmor blev glad och att din pappa bad om ursäkt!

Bra att du lyssnar på varje signal som kroppen ger dig! 
  • ceke

Längtarefterdig: Förstår att det ni har en massa funderingar och frågor. Tycker du verkar ha en beundransvärt postiv inställning till det hela

Alla ni som har syskon eller är på väg att få syskon. Hur gör ni med syskonvagn? Har börjat kika, men det är ju supersvårt. Vill att sittdelarna ska kunna vändas individuellt vilket inte ger så många alternativ. Vill ha lufthjul då vi bor på landet, vilket ännu mer försvårar det hela... Sen har jag ryggproblem, så klarar inte av en 25 kg vagn att konka in och ut ur en bil heller. Inte lätt det här... 

• ceke

Ila: Usch då, men va bra att de upptäckte myomet och att moderkakan ligger som den gör och att de har koll på dig!

Ego: Har idag sett magen röra sig när den lille har gymnastik där inne Hjärta Sista veckan har även magen "poffat" ut och esr nu definitivt rejält gravid ut. Går absolut itne att ta miste på längre... 

Svar på tråden Novemberbebisar 2013