Inlägg från: greeneyes |Visa alla inlägg
  • greeneyes

Novemberbebisar 2013

Langa: jag var heltidssjukskriven för illamåendet fr.o.m. V 6-v19 ungefär, sedan började jag jobba 50 procent. Det viktigaste är att läkaren fyller i ordentligt varför du inte kan jobba alls, samt att du motiverar det noga på lappen från FK. Strunta däremot i att nämna fosterundersökningar etc, det är svårare att bli sjukskriven för psykiska besvär än konstanta kräkningar.
    De kan dock tycka på FK att 6 veckor är för lång tid att sjukskriva vid ett tillfälle, jag gick till läkaren varannan vecka. Men det beror på din handläggare.

• greeneyes

Mitt järn gick upp från 109 till 119 på två veckor när jag började ta två niferex om dan, så det verkar gå ganska snabbt iaf

• greeneyes

Jag var hos BM i förra veckan i v 25, sf-mått 24 och hjärtljud 140-143. Följde sf-kurvan perfekt, vilket är skönt då jag äter en medicin som i sällsynta fall kan hämma tilltillväxten (och ska därför gå på tillväxt-UL fr.o.m. V 29).

Solrosen: låter precis lagom med er föräldeakurs

• greeneyes

Ceke: fy vad otrevligt! 6 kg är ju perfekt för din vecka att ha gått upp generellt. Jag tycker att du ska berätta om bemötandet för din BM, det var klumpigt uttryckt.
    För mig var det tvärtom, har gått upp 11 kg men hon tyckte inte att jag skulle bry mig om vågen (även om jag gör det ändå).

Alltså, jag hittade väääärldrns finaste tjejkläder till bebisen på kappahl! De var liksom lite vintage/shabbychic i stilen och i smutsiga pasteller med spets etc. Jag kunde inte låta bli att shoppa loss i strl 56, trots att vi inte är helt säkra på könet. Hon kollade slarvigt på Rul och sa tjej. Men ska på tillväxt-UL ju snart och ska be dem dubbelkolla. Isf lämnar jag tillbaka kläderna, har 30 dar öppet köp. Jag kunde bara inte låta bli att köpa dem!

• greeneyes

Ceke: Nu när du säger det så har jag för mig att min gamla Bugaboo Cameleon också drog snett, tänkte dock aldrig på att man kunde reklamera det. Bra att du kontaktade dem, hoppas du får hjälp.

• greeneyes

Langtaefterdig: Har också undrat så, men har inte velat fråga eftersom det kanske är jobbigt att prata om det. Skönt att det inte förvärrats iaf! Hoppas så att ni kan njuta av ert bröllop!

• greeneyes

Langtaefterdig: Skönt! se bara till att fylla i lappen du får från FK ordentligt så är det säkert ingen fara.

• greeneyes

Kajsa: det låter som att du kanske borde bli sjukskriven typ 25 procent för att kroppen ska orka lite bättre. Eller kan du gå ner i tid? Man får ju göra det nu utan att SGI påverkas. Jag har insett att min kropp verkligen inte orkar så jag ska nog be om sjukskrivning halvtid pga mina foglossningar. Min BM sa en smart sak, att det är bättre att bli sjukskriven nu än när man redan ligger på minus psykiskt och fysiskt. Har inte tänkt på det så, har alltid slitit ut mig till max tidigare (herregud, gick tom in i väggen i januari i år!).

• greeneyes
    Langtaefterdig skrev 2013-08-02 08:15:11 följande:

Greeneyes: tack för tipset! Ska tänka på det smile1.gif

Kajsabet: det blir ganska tungt de gånger som tillståndet är oförändrat. Det kanske låter konstigt men vi är så beroende av vad som ses på ul. Hela vårt liv är där i magen.

Idag är jag 24+6 så imorgon går jag in i 25+0. Vi hade först 24+0 som milstolpe då barnet skulle kunna överleva. Nu har vi 26+0. Då är chanserna bra att han klarar sig. Varje dag är som sagt viktig. Och det känns bra med sjukskrivningen. Har så svårt att få vardagen att fungera som den är. Kan inte ens tänka mig hur jag skulle komma upp på morgonen till jobbet.

Förstår att det är tungt. Har du någon viloplats på jobbet? Måste vara tungt att sitta upp hela dagen.

Det går ju inte att föreställa sig hur tungt det är för er att hela tiden gå runt och vänta. Jag förstår att det är jobbigt varje gång det inte blivit bättre, men samtidigt så är det nog bra att försöka se ett oförändrat läge som positivt. Han får ju faktiskt växa till sig lite till i magen då, och får en ännu bättre start i livet. Nu har ni ju kommit så långt att han troligtvis kommer att klara sig om han skulle behöva plockas ut. Jag vet att det är svårt att tänka positivt, men försök! Stor kram på dig!
  • greeneyes

Langta: håller tummarna för att allt gick bra idag!

Första jobbpasset avklarat och fogarna håller på att döda mig. Har läkartid imorgon bitti och tror att en halvtidssjukskrivning är bra. Får se vad han säger.

Svar på tråden Novemberbebisar 2013