Langtaefterdig skrev 2013-08-02 08:15:11 följande:
Greeneyes: tack för tipset! Ska tänka på det
Kajsabet: det blir ganska tungt de gånger som tillståndet är oförändrat. Det kanske låter konstigt men vi är så beroende av vad som ses på ul. Hela vårt liv är där i magen.
Idag är jag 24+6 så imorgon går jag in i 25+0. Vi hade först 24+0 som milstolpe då barnet skulle kunna överleva. Nu har vi 26+0. Då är chanserna bra att han klarar sig. Varje dag är som sagt viktig. Och det känns bra med sjukskrivningen. Har så svårt att få vardagen att fungera som den är. Kan inte ens tänka mig hur jag skulle komma upp på morgonen till jobbet.
Förstår att det är tungt. Har du någon viloplats på jobbet? Måste vara tungt att sitta upp hela dagen.
Det går ju inte att föreställa sig hur tungt det är för er att hela tiden gå runt och vänta. Jag förstår att det är jobbigt varje gång det inte blivit bättre, men samtidigt så är det nog bra att försöka se ett oförändrat läge som positivt. Han får ju faktiskt växa till sig lite till i magen då, och får en ännu bättre start i livet. Nu har ni ju kommit så långt att han troligtvis kommer att klara sig om han skulle behöva plockas ut. Jag vet att det är svårt att tänka positivt, men försök! Stor kram på dig!