• Anonym (11årigmamma)

11 (snart 12) och gravid HJÄLP =(

Vet inte riktigt vad jag ska säga.... fick reda på för en vecka sedan att ja är gravid... 
    Jag fick min mens då jag var 10 år  och hade mitt första "samlag" då jag blivit 11
    jag vet att det är otroligt tidigt .... men detta har sina anledningar...

Jag vill behålla barnet ..... jag vet att det låter konstigt ... men ja vill verkligen inte göra abort...

Vad tycker ni jag ska göra? 

• Svar på tråden 11 (snart 12) och gravid HJÄLP =(
  • Anonym (ha ha)
    cirpen skrev 2013-03-06 16:44:36 följande:
    "men detta har sina anledningar"
    Samlag i situationstecken

Typiskt skrivet av 11-åring?

Jag tycker du ska hitta något annat sätt att fördriva din tid på än att skapa trolltrådar.
    Det heter citationstecken eller citattecken och har ingenting med situation att göra utan med citat. sv.wikipedia.org/wiki/Citationstecken 
  • Jenny 886

Jag undrar bara om vart du fått pengar och köpa ett gravtest. Dom är ganska dyra och en 12 åring får väl inte så mycket i månad eller vecko peng. Känns som det krävs att man sparat lite då.
    Sen undrar jag också om man verkligen har sådan sten koll på när sin mens ska komma eftersom du sen misstänkte att du var gravid.
    Vad fick dig att tro att du var gravid.
    Vad hade du för symtom och vilka symtom har du nu.
    Vilken v är du i då?

Gör abort. Du kommer paja hela ditt liv och troligtvis hela din barndom och kompisar. Du kommer inte ha tid med dom och dom kommer ju inte vilja leka med dig i heller. Du kommer sitta gråtandes för att du inte får sova nått om nätterna och sen vara uppe hela dan.
    Dina föräldrar kommer behöva jobba för att känna pengar till dig och ditt barn. Alltså kan du inte vara i skolan och då kommer du bli helt ensam.
    Tänk dig för!!!

• Lilla Hanna

Jag hade sex för första gången när jag var 12, nästan 13 år. Blev gravid strax efter att jag  fyllt 14. Efter många tankar och funderingar gjorde jag en abort. Något jag ibland kan ångra, men som jag vet var det bästa för mig. Så OM du är gravid, gör en abort. Oavsett hur tufft det känns så är det bäst för dig. Man ska inte bli vuxen när man inte ens är tonåring.

• mepetite

om detta är sant, och det inte är sexuella övergrepp med i bilden, så skulle jag rannsaka mig själv som förälder var det hade gått fel när min 11 åriga dotter har sex?!

När jag var 11 gick jag på discon och drack cola och åt chips..Hoppas med andra ord att detta är ett dåligt skämt, för socialen kommer bli nyfikna över er familjesituation gällande sex, graviditet och behållande av ett barn vid 11 års ålder. Jag ser en fet utredning framför mig, rätta mig gärna om jag har fel. Dessutom lär du vara med på aftonbladets löpsedlar som sveriges yngsta morsa..nej, detta kan inte vara sant 

• mion
    cirpen skrev 2013-03-06 16:44:36 följande:
    "men detta har sina anledningar"
    Samlag i situationstecken

Typiskt skrivet av 11-åring?

Jag tycker du ska hitta något annat sätt att fördriva din tid på än att skapa trolltrådar.
    Exakt!  O hur många "11" åringar sitter på "FAMILJELIV" o detta är ju våldtäkt mot barn o trådens ägare borde ju spåras upp o att det blir en anmälan i annat fall!
  • mion
    cirpen skrev 2013-03-06 17:32:35 följande:
    Tenka...
    Kom du på nu att du borde felstava?
    hahaha precis va jag tenkte på =)
  • Anonym
    mion skrev 2013-03-06 19:26:26 följande:
    Exakt!  O hur många "11" åringar sitter på "FAMILJELIV" o detta är ju våldtäkt mot barn o trådens ägare borde ju spåras upp o att det blir en anmälan i annat fall!
    Hur kan det vara våldtäkt?
  • Tealhawk

Oavsett vad du VILL så är det enormt oklokt att genomgå graviditeten. Dina höfter och bäcken är inte färdigutvecklade så om du behåller kommer förlossningen med nästan all säkerhet starta för tidigt/ du får missfall när det börjar bli för trångt. Jag ska inte ens börja på varför du inte är redo att bli mamma mentalt. Att se en 12-åring som mamma är bara absurt.

These are not the droids you're looking for
  • mion
    Anonym skrev 2013-03-06 19:28:11 följande:
    Hur kan det vara våldtäkt?
    Det är det så klart om den hon varit med är äldre än 15 under så vet jag inte hur dom räknar  fast jag tror inte risken är såååå stor i just detta fallet 
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-06 18:53:05 följande:
    TROLL!
Svar på tråden 11 (snart 12) och gravid HJÄLP =(