Anonym skrev 2013-03-08 20:24:04 följande:
som jag uppfattat det som så verkar ni ha en rätt okej grann sämja? försök att bevara den så långt det går!
jag förstår om det tynger dig att gå ut med hennes hund oxå. men kanske värt ett försök iallafall, för att nå damen? du kan ju ta hennes jycke själv?
försök att få upp en dialog med henne.
jag har själv en hanhund jag måste ha munkorg på, då jag inte litar på han med andra män. så att på ett fint sätt, ta upp detta med henne, kanske vore en ide? (hur man nu ska säga det?)
kan du inte försöka inleda en dialog att du märkt henne och hennes hanhund inte går ihop med din? och att du då säger att du vill att det ska funka, för ni har ju så bra grannar allihopa, och det är bra om ni hjälps åt?
kanske det kan öppna lite?
Ja god grannsämja har vi, utom de två då som inte gillar varandra längre. Ang att min hanhund och hennes inte går ihop var det hon som sa och hon sa också att hennes kunde vara 'dum' så där mot vissa hundar. Det är eg min dotters hund, men ibland går ju jag ut med honom också.
Ang att gå ut även med hennes, jag orkar inte, jag kämpar själv med en sjukdom som i sig inte är dödande, men som kan orsaka andra dödande tillstånd, dock inget akut, men kan bli och läkaren är lite missnöjd med mig. Gå är bra, men undvika stress är bättre.
Det går att prata med henne, men man märker att taggarna inte är långt inne utan kommer fram vid minsta lilla, antagligen för att hon är i ett så pass sårbart läge just nu och antagligen vet själv, innerst inne att detta inte kommer att gå så länge till.
Anonym skrev 2013-03-08 20:25:33 följande:
ang stora hundar. finns nåt som heter halti... är en sorts grimma, som gör att det är lättare att hålla dom. det kanske oxå är nåt för henne?
Detta vet jag inte vad det är, det ska jag kolla upp. Dock är hon lite.. Hundarna är hennes bebisar.. Hon har en son som inte växt upp med henne vet jag, han fick bo hos sin mormor och morfar, (liten ort, alla vet allt om alla, jag som relativt nyinflyttad får höra allt) men vet inte om hon har fler barn.
Hon lägger mänskliga känslor på hundarna har jag nmärkt så att sätta på dem en grinna/munkorg tror jag hon skulle se som att sätta det på ett barn.