• Agdaa

Bygga garderob med skjutdörrar utan stomme?

Finns det lister som man kan fästa en bit under taket för att sedan sätta skjutdörrar i?
    Jag har en liten vägg som inte är rät så det funkar inte med garderobsstomme men vill ändå bygga in med skjutdörrar så man kan utnyttja utrymmet bakom men vet inte riktigt hur jag ska fästa dörrarna då det är ett hörn. Jag skulle alltså behöva en kortsida och en långsida (med skjutdörrar som ska stå mot ett hörn (som alltså inte är 90 grader)
    Hoppas nån vänlig å kunnig själ förstår hur jag menar så jag kan få lite tips på hur jag ska börja Oskyldig  

• Svar på tråden Bygga garderob med skjutdörrar utan stomme?
  • Vinterankan

Du kan köpa skjutdörrar på skånska byggvaror som man kan såga till rätt höjd, det har mina grannar gjort.

• Agdaa

Ja, de går att köpa på flera olika ställen men jag vet inte hur de ska fästas. Det var det jag frågade om.

• Agdaa

Är det verkligen ingen händig som har byggt skjutdörrar utan stomme här?
    Kanske är för avancerat då. Blir nog ändå svårt här eftersom det är 2.90 i takhöjd oxå Obestämd
    Har börjat fundera lite på att sätta upp tyg som skydd istället. Det är nog lättare. El vad tror ni är bäst?
    Har iofs katter som kan håra ner därbakom så jag skulle behöva råd. {#emotions_dlg.flower}   

• Kallebus

Jag har byggt skjutdörrar utan stomme men inte i ett hörn.
    Jag köpte skjutdörrar på Ikea och då följde det med lister.
    Fick göra nya fästen av vinkeljärn bara och så får man gömma vinkeljärnen bakom en liten tavla som står på listen.

Om du frågar på dom ställena där du kan köpa skjutdörrar så har dom säkert en smart lösning på problemet! 

• Agdaa

Ja, det blir nog lite lättare utan hörnen. Det är dessutom direkt innanför dörren. Bara 5 cm ifrån så man vill ju inte att det ska bli för trångt heller.
    Får nog fråga nåt proffs som sagt men frågan är vilka som är bäst Obestämd
    Förslag? Glad

Har själv funderat på ikea, mio, k-rauta, bauhaus, hornbach.
    Lite försvårande är nog det faktum att det är 2.90 i tak.
    Standard verkar ligga på ca 2.40

Svar på tråden Bygga garderob med skjutdörrar utan stomme?