Hur är Älta/Nacka?
Billiga radhus förutom i älta hittar du i Skuru utskog och fisksätra, förskolorna är väl inget vidare större barngrupper än i Sthlm tex, svårt att hitta utbildad personal.
Billiga radhus förutom i älta hittar du i Skuru utskog och fisksätra, förskolorna är väl inget vidare större barngrupper än i Sthlm tex, svårt att hitta utbildad personal.
Nyligen sades en större grupp personal från en förskola i älta upp pga att de mobbat och kränkt barn. I Nacka finns ingen gräns för hur många barn det får vara per personal såsom i Sthlm, vi bor i Nacka och jag tycker 3 personal på 19 ungar 1-3 år inte funkar så bra, går inte alltid att få vik.
Vi tittar själv på älta så det är inte så även om vi avvaktar lite då vi tycker att det är lite off kommer att krävas två bilar om man bor där osv. När det gäller förskola känner vi dock båda att vi valt fel kommun, mycket bättre personaltäthet och annat i Sthlm som dessutom ligger mer centralt och har lättare att locka folk. På vår förskola finns ingen förskollärare på dotterns avdelning och de har sökt länge efter sådan men det är svårt och kan tänka mig att det är ännu svårare att locka personal ut till älta.
Min man jobbar i Södertälje så vi har en bil idag som han har på dagarna, man kan inte räkna med att få förskola nära hemmet i älta och samtidigt ha nära till buss, det är stora avstånd samt ont om matbutiker så vi tror att två bilar skulle vara nödvändigt för att jag ska kunna hämta/ lämna som idag.
Googla, minns inte vilket förskola, de hade bl.a. Kallat barnen elaka saker typ tjockis och sånt har stått om i flera tidningar