• Anonym

Hjälp, munsår idag, bröllop imorgon!

Jag ska på bröllop imorgon och nu på morgonen vaknade jag med världens munsår, halva läppen är svullen  Hjälp vad ska jag göra???? Bruden är dessutom min syster så jag MÅSTE gå....

Snälla är det nån som kan hjälpa mig, jag är alldeles gråtfärdig  Finns det nåt medel att köpa, någon huskur? Jag testar vad som helst!!!

• Svar på tråden Hjälp, munsår idag, bröllop imorgon!
  • Anonym

Plåster har jag hemma, men tyvärr funkar det inte, de är för små  Gud, det ser ut som om jag fått en käftsmäll så svullet är det..

• Anonym

Om man ringer VC och får medicin utskrivet, tror ni det hinner hjälpa tills imorgon?

• Anonym
    Gurkan skrev 2013-03-08 08:03:27 följande:
    Ring vårdcentralen och prata. De vill inte alltid skriva ut medicin när blåsorna har kommit för de säger att det inte hjälper men jag tycker faktiskt det gör det. Det blir inte mindre men det blir heller inte mer
    Jag har inga blåsor än, bara svullnaden och den där pirrande känslan.

Lustigt att du svarar i min tråd Gurkan för det är jag som gillar det du skriver och önskar att du vore mina barns pedagog  
  • Anonym
    Gurkan skrev 2013-03-08 08:25:30 följande:

Vilket sammanträffande! Jag är inte bara pedagog jag har munsår också ;) men ring vård centralen direkt och tryck på att du måste f komma snarast. Det brukar inte ta många timmar innan blåsorna kommer och får man medicinen innan blåsorna brukar man kunna undvika det värsta. Ibland är vårdcentralen lite motsträviga men du vet att det är munsår, det där pirrandet känner alla som har munsår igen, och du har haft utbrott innan och vet vad det är.
    Jag står i kö nu! 
  • Anonym

H-e, det fanns inga tider och husläkaren ville inte skriva ut recept utan att ha kollat Nu åker jag till apoteket och kollar vad de har..

• Anonym

Köp L-lysin på hälsokost fråga dem och säg att du hört att det ska vara bra mot herpes munsår!
    Då kan du få snabbt resultat!
    Sedan använd Herstat munsalva. Som finns på en del apotek och hälsokost. 

• Anonym
    Anna74a skrev 2013-03-08 09:15:12 följande:
    Sprita av munsåret ofta, funkar bättre än anti.Tar bort bakterier och torkar ut.
    Munsår är virus....
  • Anonym

I Herstat munsalva finns  det propolis som är bra mot virus. 
    För mig är det den enda salvan som hjälper! 
    Skriv gärna om det hjälpte dig! 

• Anonym

Nu har jag en hel arsenal av medel härhemma iaf, ska se vad jag ska använda...vilket är bäst; anti, vectavir eller zovirax eller salvan som bara heter "salva mot munsår"?

• Anonym

För mig är det endast Herstat som fungerar! 
    Det slutar sticka eller svida på en gång och det fula försvinner! 
    Vectavir m.m. tycker jag kan få det att reagera och bli värre tillen början.

• Anonym

Herstat är receptfritt! Det finns på en del hälsokost och apotek. 
    Man blir lätt skeptisk eftersom man tycker att de receptbelagda ska vara bättre, men så är det inte i just detta fall.
    Testa  ni kommer bli förvånad, hur bra det är! 

• Anonym

Å jag trodde du var bruden. Det är hennes dag, fokusera på det och försök tänka bort munsåret.

Det som fungerar snabbast för mig är is, kyl ner det jädrans munsåret i omgångar och smörj med Vectavir eller liknande. Och kasta omgående i dig L-lysin - det är oslagbart mot munsår. Du kan åtminstone ta 1500 mg utspritt under dagen. Undvik nötter, frön, choklad, ris och kikärter. Och ät mycket fisk, kyckling och nötkött. 

• Anonym

Om du inte fått blåsor än finns det gott hopp att du kan vända det och få ner svullnaden till imorgon. Smörj överdrivet mycket en gång i kvarten typ med Vectavir eller liknande. Kyl ner läppen med is, brukar fungera jättebra för mig innan blåsor utvecklats. Också L-lysin! Viruset aktiveras av aminosyran L-arginin och L-lysin tar ut effekten av argininet.

• Anonym

Även en till som vet om L-Lysin :). Jag har läst någon sådan forskning på internet, som skulle vara bevisat. 
    +Herstat<3 

• Anonym

Tusen tack för alla tips! {#emotions_dlg.flower} Nu är vi på g härhemma och munsåret ser inte allt för hemskt ut, svullnaden har lagt sig  och jag tror jag kan dölja det med rejält med läppstift Hoppas ni alla får en härlig dag, det ska vi ha! Skål

• Anonym

Vilka metoder använde du dig av, nu då?
    Skriv gärna hur det gick! 

Svar på tråden Hjälp, munsår idag, bröllop imorgon!