• Anonym

Hjälp, munsår idag, bröllop imorgon!

Jag ska på bröllop imorgon och nu på morgonen vaknade jag med världens munsår, halva läppen är svullen  Hjälp vad ska jag göra???? Bruden är dessutom min syster så jag MÅSTE gå....

Snälla är det nån som kan hjälpa mig, jag är alldeles gråtfärdig  Finns det nåt medel att köpa, någon huskur? Jag testar vad som helst!!!

• Svar på tråden Hjälp, munsår idag, bröllop imorgon!
  • Stålmamma

Prova Anti finns plåster oxå som man kan sätta över såret och om man ska tro reklamen så kan man även måla över det med läppstift

• Gurkan

Det finns plåster och krämer men min erfarenhet är att när svullnaden satt i är det lite som hjälper. Läkaren kan skriva ut medicin som är virushämmande och som verkar fortare och bättre än krämerna. Finns i olika styrkor.
    Plåster och tabletter kan man kombinera det kan man inte med krämer och plåster och fördelen med plåster är att munsåret syns väldigt lite. 

• Anonym

Plåster har jag hemma, men tyvärr funkar det inte, de är för små  Gud, det ser ut som om jag fått en käftsmäll så svullet är det..

• Anonym

Om man ringer VC och får medicin utskrivet, tror ni det hinner hjälpa tills imorgon?

• Gurkan
    Anonym skrev 2013-03-08 08:00:19 följande:
    Plåster har jag hemma, men tyvärr funkar det inte, de är för små  Gud, det ser ut som om jag fått en käftsmäll så svullet är det..
    Ring vårdcentralen och prata. De vill inte alltid skriva ut medicin när blåsorna har kommit för de säger att det inte hjälper men jag tycker faktiskt det gör det. Det blir inte mindre men det blir heller inte mer
  • Anonym
    Gurkan skrev 2013-03-08 08:03:27 följande:
    Ring vårdcentralen och prata. De vill inte alltid skriva ut medicin när blåsorna har kommit för de säger att det inte hjälper men jag tycker faktiskt det gör det. Det blir inte mindre men det blir heller inte mer
    Jag har inga blåsor än, bara svullnaden och den där pirrande känslan.

Lustigt att du svarar i min tråd Gurkan för det är jag som gillar det du skriver och önskar att du vore mina barns pedagog  
  • Gurkan
    Anonym skrev 2013-03-08 08:06:55 följande:
    Jag har inga blåsor än, bara svullnaden och den där pirrande känslan. Lustigt att du svarar i min tråd Gurkan för det är jag som gillar det du skriver och önskar att du vore mina barns pedagog  

Vilket sammanträffande! Jag är inte bara pedagog jag har munsår också ;) men ring vård centralen direkt och tryck på att du måste f komma snarast. Det brukar inte ta många timmar innan blåsorna kommer och får man medicinen innan blåsorna brukar man kunna undvika det värsta. Ibland är vårdcentralen lite motsträviga men du vet att det är munsår, det där pirrandet känner alla som har munsår igen, och du har haft utbrott innan och vet vad det är.
  • Anonym
    Gurkan skrev 2013-03-08 08:25:30 följande:

Vilket sammanträffande! Jag är inte bara pedagog jag har munsår också ;) men ring vård centralen direkt och tryck på att du måste f komma snarast. Det brukar inte ta många timmar innan blåsorna kommer och får man medicinen innan blåsorna brukar man kunna undvika det värsta. Ibland är vårdcentralen lite motsträviga men du vet att det är munsår, det där pirrandet känner alla som har munsår igen, och du har haft utbrott innan och vet vad det är.
    Jag står i kö nu! 
  • Anonym

H-e, det fanns inga tider och husläkaren ville inte skriva ut recept utan att ha kollat Nu åker jag till apoteket och kollar vad de har..

• Anna74a

Sprita av munsåret ofta, funkar bättre än anti.Tar bort bakterier och torkar ut.

Svar på tråden Hjälp, munsår idag, bröllop imorgon!