• Forsström

Hur stor är chansen för gemensamvårdnad?

Min sambo har problem med bonusens mamma. Han är redo att gå upp i rätten för att få gemensamvårdnad för vi tror inte att hon går med på de annars. Hur stor är chansen att rätten ger honom gemensanvårndad???

• Svar på tråden Hur stor är chansen för gemensamvårdnad?
  • Anonym

Hur gammalt är barnet, hur ofta har han umgänge? Varför vägrar mamman?

• pluvdo

Hur skall någon kunna svara på det utan någon form av bakgrundsinfo?

• MrsKnapa

Om han inte är en total ansvarslös idiot med domar i bagaget, så är chansen för gemensamvårdnad oerhört stor!

• MrsKnapa

Bara för manhar en dom behöver de inte betyda att de är kört,
    Mitt ex höll på att få igenom gemensam vårdnad trots nyligen dom "grov kvinnofridskränkning" på mig samt en rad narkotikabrott!!

• Forsström
    Anonym skrev 2013-03-09 08:25:49 följande:
    Hur gammalt är barnet, hur ofta har han umgänge? Varför vägrar mamman?

Barnet är 6år. Mamman är bara ute efter o vara elak mot min sambo.
  • Anonym
    Forsström skrev 2013-03-10 15:55:33 följande:

Barnet är 6år. Mamman är bara ute efter o vara elak mot min sambo.
    Vad menar du? Har han umgänge? Bor de nära varandra?
  • Forsström

Bonusen föddes 3mån efter att jag o sambon blev tillsammans. Har är ett "one night stand" men lika älskad ändå. Mamman har från början försökt mot arbeta min sambo som vill ta sitt ansvar.  Han har haft sonen varanan helg sen han va 3år o vill nu ha vv för o få mera tid men honom.
    Sambon o jag har 2 gemensama barn nu. Bonusen säger att han vill vara här mer men de tycker inte mamman att han behöver o jag får inte hitta på grejer med honom. Typ som gå på fotboll så vi båda gillar men de går bra att bonuspappan gör de. 

De va lite info..     

• Forsström
    Anonym skrev 2013-03-10 15:59:47 följande:
    Vad menar du? Har han umgänge? Bor de nära varandra?

Hon mot arbetar honom hela tiden
     japp han har umgänge varannan helg o vi bor ca 20 min från mamman.. 
  • Anonym
    Forsström skrev 2013-03-10 16:07:51 följande:

Bonusen föddes 3mån efter att jag o sambon blev tillsammans. Har är ett "one night stand" men lika älskad ändå. Mamman har från början försökt mot arbeta min sambo som vill ta sitt ansvar.  Han har haft sonen varanan helg sen han va 3år o vill nu ha vv för o få mera tid men honom.
    Sambon o jag har 2 gemensama barn nu. Bonusen säger att han vill vara här mer men de tycker inte mamman att han behöver o jag får inte hitta på grejer med honom. Typ som gå på fotboll så vi båda gillar men de går bra att bonuspappan gör de. 

De va lite info..     

Då måste pappan samla bevis för att mamman motarbetar honom och minimerar umgänge utan anledning och styr och ställer över barnets tid hos er som hon inte får göra. Sen blir det nog ganska enkelt för pappan!
Svar på tråden Hur stor är chansen för gemensamvårdnad?