• missan75

Desperata singeltjejer

Alltså, ett stolpskott kan ta sig igenom en högskoleutbildning. Jag har träffat många med en examen där jag faktiskt funderar om personen är smart nog att knyta sina egna skor. Tycker faktiskt inte det bevisar speciellt mycket, förutom att man är med i klubben för inbördes beundran.

Och, nej, jag är inte vare sig avundsjuk eller utan egen högskoleutbildning. Tycker bara det är tramsigt att tro så djävla mycket om sig själv för man har en högskoleexamen.

• missan75

Nja, jag syftade mer på din syn på dig själv faktiskt. Inte så mycket på din framtida partner.

• missan75

Jag tycker alla ska leva så att de är stolta över sig själva. Däremot tycker inte jag man ska värdera sig själv efter sin utbildning. Den säger inget, enligt mig, huruvida man är ett kap eller ej. Inte heller utseende känns vidare relevant där. Kärleken mellan två människor har väldigt lite med vare sig utbildningsbakgrund eller hur man ser ut.

• missan75

Ja, kanske hos vissa. Och kanske i vissa områden. Men du känner att du vill leva med någon som värderar dig utefter din utbildning och ditt yttre? Känner du verkligen att det är något att ströva efter?

• missan75

Okidoki, lycka till i livet och jag hoppas du hittar Mr Perfect.

Svar på tråden Desperata singeltjejer