• Anonym (singeltjej)

Desperata singeltjejer

Jag har märkt en viss desperation hos vissa nyblivna singeltjejer och jag har svårt att förstå det beteendet. Det utstrålar "snälla älska mig" om dem och jag upplever att många av dem saknar värdighet i sitt beteende, är väldigt "på" de killar de dejtar och har väldigt låga krav på framtida partners. Allt detta gör dem enligt min mening oattraktiva och jag har svårt att förstå varför dessa unga (runt 30) kvinnor sätter så lågt värde på sig själva.

Jag är singel sen ett år tillbaka och uppfattars som en attraktiv, välutbildad och vältränad tjej som kan välja bland killarna. Men många av dessa tjejer som jag sett ha detta beteende är ganska attraktiva de också, så jag förstår verkligen inte varför de måste sjunka så lågt.

Jag har visserligen väldigt höga krav på en framtida partner men även om mina krav skulle vara lägre så utstrålar jag fortfarande inte desperation, för dels vet jag att jag kan hitta en partner när jag känner mig redo fär det och dels så trivs jag med mig själv och mitt eget liv. M.a.o har jag ett eget liv som jag dessutom kommer att behålla när jag väl träffar nån jag vill dela min tillvaro med.

Någon som känner igen detta? 

• Svar på tråden Desperata singeltjejer
  • Anonym (singeltjej)

Ingen som har nån kommentar?

• Kaffekopp

Det kan nog stämma ganska bra tror jag. Väldigt många kvinnor, men också många män verkar tro att deras värde hänger på om de har en partner. En del blir singlar, gråter i en månad, haffar första bästa och har aaaaldrig varit så kära innan. Visst ska man kunna vara ute, roa sig och flirta, men den här desperata jakten på någon att dela livet med urartar ofta till en jakt på vem som helst. En del säger att man inte ska ha för höga krav på en partner och det kan jag absolut inte förstå. Vad ska man annars ha krav på om inte en person som kanske ska dela en stor del av ens liv.

Jag har ofta fått lite beska kommentarer om att jag har för höga krav och att "ingen är perfekt" Det man vill ha är ju inte någon som är helt felfri, sådana finns inte. Snarare vill man ha någon som är perfekt för en själv.

• Anonym (singeltjej)
    Kaffekopp skrev 2013-03-09 23:57:48 följande:
    Det kan nog stämma ganska bra tror jag. Väldigt många kvinnor, men också många män verkar tro att deras värde hänger på om de har en partner. En del blir singlar, gråter i en månad, haffar första bästa och har aaaaldrig varit så kära innan. Visst ska man kunna vara ute, roa sig och flirta, men den här desperata jakten på någon att dela livet med urartar ofta till en jakt på vem som helst. En del säger att man inte ska ha för höga krav på en partner och det kan jag absolut inte förstå. Vad ska man annars ha krav på om inte en person som kanske ska dela en stor del av ens liv.
    Jag har ofta fått lite beska kommentarer om att jag har för höga krav och att "ingen är perfekt" Det man vill ha är ju inte någon som är helt felfri, sådana finns inte. Snarare vill man ha någon som är perfekt för en själv.
    Instämmer helt. Vad jag har svårat att förstå är varför vissa sätter så lågt värde på sig själva. Sen jag börjar göra det springer killarna efter mig och det är svårt att bli av med dem ibland. När jag var i 20 års åldern och nån kortare period (förmodligen) utstrålat desperation var det mycket svårare med killarna.

Men jag tar det lugnt och väljer och vrakar i lugn och ro. Har som mål att välja ut nån innan jag fyller typ 32 (är 29 nu). 
  • Anonym (singel)

Jag är också singel. Men jag har ett förhållande med man och barn bakom mig och lever mitt liv med barn, hus och husdjur som singel så har ingen brådska med att träffa en partner, har inte motivationen till det för att få barn och bo i hus.

Men hur som, jag har dejtat och haft relationer de senaste årena men inget flytta tillsammans. Och ser runtom mig att de desperata tjejernas strategi är ju lyckad ändå, de fixar sig en partner och har sen nån att dela alla helgkvällarna med. 

• Anonym (singeltjej)
    Anonym (singel) skrev 2013-03-10 08:23:00 följande:
    Jag är också singel. Men jag har ett förhållande med man och barn bakom mig och lever mitt liv med barn, hus och husdjur som singel så har ingen brådska med att träffa en partner, har inte motivationen till det för att få barn och bo i hus.

Men hur som, jag har dejtat och haft relationer de senaste årena men inget flytta tillsammans. Och ser runtom mig att de desperata tjejernas strategi är ju lyckad ändå, de fixar sig en partner och har sen nån att dela alla helgkvällarna med. 
    Ja "nån" hittar de väl men det är ju sällan kvalitetsmän.. Lite helgsällskap är inte allt här i livet..
  • MikNis

Vad vinner man på att ställa höga krav? 

Det viktiga är väl att man fungerar ihop eller?

• Anonym (singeltjej)
    MikNis skrev 2013-03-10 10:47:05 följande:
    Vad vinner man på att ställa höga krav? 

Det viktiga är väl att man fungerar ihop eller?

Jo men om jag tex är akademiker med över 5 år på högskolan och vältränad så kanske jag vill ha en kille som också uppfyller detta och då blir det ju att man helt plötsligt har höga krav.
  • MikNis
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-10 10:58:57 följande:
    Jo men om jag tex är akademiker med över 5 år på högskolan och vältränad så kanske jag vill ha en kille som också uppfyller detta och då blir det ju att man helt plötsligt har höga krav.
    Träna är inte svårt..

Sen är det frågan om det är lärarutbildningen det har lagts 5 år på

Eller om det tex är tekniskfysik...   

För mig känns önskemål om vältränad ytligt...

Då känns en aktiv fritid vettigare  
  • Anonym (singeltjej)
    MikNis skrev 2013-03-10 11:04:07 följande:
    Träna är inte svårt..

Sen är det frågan om det är lärarutbildningen det har lagts 5 år på

Eller om det tex är tekniskfysik...   

För mig känns önskemål om vältränad ytligt...

Då känns en aktiv fritid vettigare  
    Jag gillar tänade kroppar på män och jag är själv  vältränad och anses av många män ha en "perfet" kropp.... och Nej,  det är inte en 5årig lärarutbildning det handlar om utan nåt betydligt tyngre..
  • Anonym

Du får välja mellan killarna? Varför tror du att du får välja mellan andra människor likt andra inte kan "välja" dig? 

Ska jag vara ärlig tror jag du får "välja" killarna i säng, men där slutar valmöjligheterna. Att binda en bra kille till sig är  svårare än simma 10km med 20kg blytyngder på ryggen. En bra kille vill ha en ung snygg tjej och "tjejer" över 30 .. blir snabbt oattraktiva, det vet alla som är realister. Inte ens gubbar kring 50 vill ha en tjej som är över 30 och det orsakar en del dilemma.

Valmöjligheterna som fanns när tjejen var 18-25 har utbytts mot att inte vara attraktiv på singelmarknaden 35-45. Man kan säga att det är ett naturens utjämningssystem och jag tror det är där desperationen kommer in.

Svar på tråden Desperata singeltjejer