• Anonym

Desperata singeltjejer

Du får välja mellan killarna? Varför tror du att du får välja mellan andra människor likt andra inte kan "välja" dig? 

Ska jag vara ärlig tror jag du får "välja" killarna i säng, men där slutar valmöjligheterna. Att binda en bra kille till sig är  svårare än simma 10km med 20kg blytyngder på ryggen. En bra kille vill ha en ung snygg tjej och "tjejer" över 30 .. blir snabbt oattraktiva, det vet alla som är realister. Inte ens gubbar kring 50 vill ha en tjej som är över 30 och det orsakar en del dilemma.

Valmöjligheterna som fanns när tjejen var 18-25 har utbytts mot att inte vara attraktiv på singelmarknaden 35-45. Man kan säga att det är ett naturens utjämningssystem och jag tror det är där desperationen kommer in.

• Anonym

Desperationen beror troligtvis på att de aldrig levt som singlar och tror att deras värde ligger i tvåsamhet.

• Anonym

Ja du verkar väldigt ytlig, "perfekt kropp" , "perfekt utbildning" och fasad....kvalitetsmän? Haha.

Så män som inte gått en "tung utbildning" kan inte vara kvalitetsmän?

• Anonym
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-10 14:36:20 följande:
    Jo de kan de men jag söker nån med högskoleutbildning.
    För att du tror att de är smartare? Det är ju inte så smart tänkt....egentligen.
  • Anonym

Efter att ha läst tråden känner jag att TS själv verkar rätt desperat efter att "hitta någon". Du har lagt oerhört mycket tankekraft på vem, varför och när. Och ditt mantra om att du är snygg, vältränad och extremt högutbildad speglar, i alla fall i tråden, en personlighet som är fixerad vid andras åsikter. Du vill uppenbarligen hitta en man, men bara om det är rätt sorts man, i andras ögon. Men vill du hitta en man för din egen skull? Eller för att du som snygg, vältränad och högutbildad förväntas ha man och barn innan en viss ålder? 

Vad gör du om du blir hopplöst förälskad i en man som är din totala motsats? Småfet, piercad och tatuerad, ingen högskoleutbildning och arbetslös? 

• Anonym
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-10 14:39:57 följande:
    Nej för att jag tror att man formas mycket i sitt sätt att tänka på högskolan, precis som jag har formats och alla mina kursare, och jag tror att jag skulle trivas bäst med en "högskoeformad" man helt enkelt.
    bra poäng.. fler kvinnor än män skaffar sej en akademisk bildning. det är fortfarande något slags arbetarideal bland svenska män, som inte håller idag, och dit räknar jag även ingenjörer. har man läst lite humaniora blir kommunikationssättet annorlunda och någon som inte läst något alls, får verkligen svårt att hänga med.. en relation skulle inte fungera.. 
  • Anonym

grejen med ickeakademiker är att de bara ser titlarna som psykologi och litteraturvetenskap och associerar till "prestigefullt och hög status" och har ingen aning om att det är innehållet i ämnena som gör hela skillnaden..

• Anonym
    Anonym (Fia) skrev 2013-03-10 21:09:37 följande:
    Men herregud... Jag blir så irriterad på sådana här människor som tror dom är så mycket mer för att man är vältränad och högutbildad. Det är väl ändå personligheten man faller för och då spelar väl utseende och utbildning ingen roll.
    Att utbilda sig är att utveckla sin personlighet..  förstår du nu varför det spelar roll?
  • Anonym
    Anonym (DHS) skrev 2013-03-10 20:31:21 följande:

Ts, jag kan upplysa dig om att uppblåsta kvinnor med topputbildningar som söker en likasinnad vida överstiger tillgången på lediga "statusmän". Det låter kanske tufft att höra, men ni har en alldeles felaktig uppfattning om ert marknadsvärde.

Jag är en man 30+ som även jag ibland avkrävs legitimation när jag ska köpa öl. Driver egna företag, har pluggat juridik, samt har en examen från Handels i Sthlm. När jag dejtade sökte jag efter en kvinna som kunde komplettera mig, dvs INTE någon med en topputbildning som jobbar lika mycket som jag. Och fråga partnerna på vilken konsultbyrå eller advokatfirma som helst, så får du se att de flesta av dem har gjort precis som jag. Vi söker kvinnor med ett gott hjärta som kan ta hand om markservicen hemma när vi gör karriär, och absolut inte uppblåsta kvinnor med topputbildningar.

Om du vill göra karriär och inte förlita dig på att barnflickor och internatskolor uppfostrar dina framtida barn, kan det vara en bra idé att istället leta efter en bra man utan karriärambitioner, så att du kan utvecklas och få maximal nytta av din utbildning.

Nu är jag inte trådstartare men jag tror på att lika barn leka bäst. Mina föräldrar var båda ingenjörer och hade var sin karriär och båda blev chefer, de hjälptes åt att uppfostra mig och min bror. Jag upplevde min uppväxt som en bra uppväxt. Jag var stolt över mina föräldrar. Jag själv vill absolut leva med en akademiker inte för att det är prestigefullt utan jag vill ha intellektuell utbyte, jag kan inte tänka mig att inte ha det med min partner, det är faktiskt det viktigaste för mig. Att man är en normal person med gott hjärta är väl självklart, det skall väll alla ha utbildning eller inte, det hör inte hit så att säga.
    För dig är intellektuellt utbyte med din partner inte är så viktigt utan du vill att hon möjliggör din karriär. För mig är andra saker viktiga, det är olika.
    Varför använder du ovänlig ton mot TS:n, vad har hondjort för ont? Känner du dig provocerad? Hur växte du upp?
    Jag har positivt bild av jämlika föräldrar, det har också TS n
  • Anonym

De har aldrig fått lära sig att leva egna liv, utan vuxit upp genom att leva genom andra människors åsikter och tankar, må det vara bästa kompisen, föräldrarna, första pojkvännen, och sedan har det helt enkelt rullat på.

De har aldrig reflekterat själva över sitt liv, utan ser alltid sig själva med någon annan som styr och bestämmer och planerar hur deras liv skall se ut. Högst oattraktivt, och tillslut inser männen detta och gör sig av med ryggsäcken, för det är precis vad dessa kvinnor är, ryggsäckar som drar ner och tynger ner tillvaron och förhållandet.

Att de blir desperata efter nästa man är bara helt naturligt eftersom de aldrig lärt sig att leva själva eller ha egna värderingar. Allt styrs utifrån de senaste "fashionabla amerikanska showerna" (jag spyr), och de vet inte om något annat liv helt enkelt.

• Anonym
    Kul skrev 2013-03-12 20:20:23 följande:
    Jag skrev "andra". Det är ju det som är själva problemet. Att du har ett behov av att visa att "så många andra" är sämre än du. Det är din största nackdel. Tyvärr kommer livet ifatt dig till slut.
    varför klankar du på att TS klankar på andra..?
  • Anonym
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-09 13:29:57 följande:
    Jag har märkt en viss desperation hos vissa nyblivna singeltjejer och jag har svårt att förstå det beteendet. Det utstrålar "snälla älska mig" om dem och jag upplever att många av dem saknar värdighet i sitt beteende, är väldigt "på" de killar de dejtar och har väldigt låga krav på framtida partners. Allt detta gör dem enligt min mening oattraktiva och jag har svårt att förstå varför dessa unga (runt 30) kvinnor sätter så lågt värde på sig själva.

Jag är singel sen ett år tillbaka och uppfattars som en attraktiv, välutbildad och vältränad tjej som kan välja bland killarna. Men många av dessa tjejer som jag sett ha detta beteende är ganska attraktiva de också, så jag förstår verkligen inte varför de måste sjunka så lågt.

Jag har visserligen väldigt höga krav på en framtida partner men även om mina krav skulle vara lägre så utstrålar jag fortfarande inte desperation, för dels vet jag att jag kan hitta en partner när jag känner mig redo fär det och dels så trivs jag med mig själv och mitt eget liv. M.a.o har jag ett eget liv som jag dessutom kommer att behålla när jag väl träffar nån jag vill dela min tillvaro med.

Någon som känner igen detta? 
    Varför stör du dig på det? Det är inte ditt problem, bra för dig konkurrensen minskar när alla andra tjejer är så oattraktiva.
  • Anonym
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-12 14:41:08 följande:
    Om jag inte hittar nån i tid så kommer jag säkert iaf. hitta en ok kille som kan bli pappa till mina barn och sen om jag inte känner mig kär i killen så går vi väl isär och har varannan vecka med barnen. Och i det läget har jag inga problem med att inte ha en sambo, kan tänka mig att ha en kk och lägga resten av tiden på mina barn.

Det om något tycker jag tyder på en inte alltför bra utbildning om man redan innan man skaffar barn ser att en varannan vecka skulle vara det mest optimala för ett barn... snacka om att vara egocentrerad att redan nu se det som en toppenmöjlighet med en KK och varannan vecka... eh va?
  • Anonym

TS har du tänkt på att du kan träffa en man som bara vill ha en avelshona sen blir du dumpad av den där "perfekta" killen när han avlat ett barn. Hur status är det med en singelmamma över 35 om man nu ska se status...

• Anonym
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-13 16:07:27 följande:
    Det handlar inte om status, denna tråd handlar om desperata singeltjejer.

Där du själv komme rhamna när du är 32 och bara vill ha en okej pappa till ett barn, ett barn som bord evara avlat av gener som man upplever som totalt utmärkta, annars är det väl helt poänglöst att föröka sig om man bara väljer något OK..

jag skulle aldrig välja något annat än en perfekt pappa till mitt barn med gener jag upplever vara de absolut perfekta för att föra vidare det viktigaste man har. 
  • Anonym

kan du förklarar hur du vet att du inte utstrålar desperation?

• Anonym
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-18 19:11:10 följande:
    Jag är inte desperat så jag har svårt att tro att jag utstrålar nåt jag inte är.
    Nja, utifrån det du skrivit i tråden drar jag slutsatsen att din självkänsla är i botten, annars skapar man inte en tråd som denna. En person med låg självkänsla brukar vara ganska desperat efter uppmärksamhet/bekräftelse och ha ett behov att trycka ner andra/snacka skit om andra för att den själv ska må (lite) bättre (för stunden). Du och de kvinnor du nämner i din TS är precis likadana, men skillnaden är att du försöker stilla ditt behov här på familjeliv och de andra försöker stilla det på krogen.
Svar på tråden Desperata singeltjejer