• Anonym (yeh)

Desperata singeltjejer

Anonym (DHS) skrev 2013-03-10 20:31:21 följande:

Ts, jag kan upplysa dig om att uppblåsta kvinnor med topputbildningar som söker en likasinnad vida överstiger tillgången på lediga "statusmän". Det låter kanske tufft att höra, men ni har en alldeles felaktig uppfattning om ert marknadsvärde.

Jag är en man 30+ som även jag ibland avkrävs legitimation när jag ska köpa öl. Driver egna företag, har pluggat juridik, samt har en examen från Handels i Sthlm. När jag dejtade sökte jag efter en kvinna som kunde komplettera mig, dvs INTE någon med en topputbildning som jobbar lika mycket som jag. Och fråga partnerna på vilken konsultbyrå eller advokatfirma som helst, så får du se att de flesta av dem har gjort precis som jag. Vi söker kvinnor med ett gott hjärta som kan ta hand om markservicen hemma när vi gör karriär, och absolut inte uppblåsta kvinnor med topputbildningar.

Om du vill göra karriär och inte förlita dig på att barnflickor och internatskolor uppfostrar dina framtida barn, kan det vara en bra idé att istället leta efter en bra man utan karriärambitioner, så att du kan utvecklas och få maximal nytta av din utbildning.

Så patetiskt. Man blir väl kär?
    Har du inte råd med barnflicka?

Enl statistik har man ofta samma utbildningsnivå. Du är gammeldags. 
Svar på tråden Desperata singeltjejer