Desperata singeltjejer
Anonym (singel) skrev 2013-03-10 12:17:03 följande:
Jag har isåfall ett högt värde. Är rejält välutbildad som lett till ett internationellt kanonjobb (därför inga problem med eget hus som ensamstående med barn). Har turen att se ung ut och naturligt lätt för att hållas smal, är lång och hyfsat vältränad. Nackdelen med detta på singelmarknaden är att mitt urval av lämpliga partners minskar. Ofta är ju män i motsvarande ställning gifta familjefäder redan. Och andra män verkar lätt få mindrevärdskomplex vad det gäller mig när jag har så mycket. Bara det att vi träffas och de ser min bil (som är en finare sort) verkar ge mindrevärdskomplex. Så urvalet av singelmän som överhuvudtaget törs och vill dejta mig krymper. Så jag berättar inte så fort vad jag jobbar med, vad jag har för utbildning och hur jag bor. Nu har det lyckats rätt bra ändå att få till dejtande och förhållanden, men värre med att hitta någon att behålla ;) Anonym (singel) skrev 2013-03-10 12:17:03 följande:
Jag har isåfall ett högt värde. Är rejält välutbildad som lett till ett internationellt kanonjobb (därför inga problem med eget hus som ensamstående med barn). Har turen att se ung ut och naturligt lätt för att hållas smal, är lång och hyfsat vältränad. Nackdelen med detta på singelmarknaden är att mitt urval av lämpliga partners minskar. Ofta är ju män i motsvarande ställning gifta familjefäder redan. Och andra män verkar lätt få mindrevärdskomplex vad det gäller mig när jag har så mycket. Bara det att vi träffas och de ser min bil (som är en finare sort) verkar ge mindrevärdskomplex. Så urvalet av singelmän som överhuvudtaget törs och vill dejta mig krymper. Så jag berättar inte så fort vad jag jobbar med, vad jag har för utbildning och hur jag bor. Nu har det lyckats rätt bra ändå att få till dejtande och förhållanden, men värre med att hitta någon att behålla ;) Håller med. Det är välkänt att utbildning och karriär endast höjer status på singelmän, det tom sänker status på singelkvinnor. Män överlag (inte alla) föredrar en kvinna med lägre utbildning sämre jobb än de själva.