• Loriyana

Desperata singeltjejer

Hej Jante (TS) Varför bryr du dig? Är det inte dags att helt enkelt låta andra vara som de är? Tycker faktiskt det är riktigt elakt av dig att dömma dessa kvinnor. Vad vet du om deras bakgrund? De kanske har en aledning till varför de agerar som de gör? Och varför ska de inte få vara "needy" om de vill? Varför ska det ses som något negativt att vilja hitta en partner och stadga sig?

Och vet du vad, jag är singel och nöjd med tillvaron. Jag är inte ute efter en partner. Däremot så har jag empati, sympati och förståelse för de kvinnor och män som faktiskt VILL ha en partner och jag skulle aldrig, som du, se ner på dem pga deras längtan.  

• Loriyana
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-12 16:23:24 följande:
    Det är fullt normalt och rimligt att vilja hitta en partner, vårat samhälle bygger på denna norm. Vad jag däremot vänder mig mot är att vissa tjejer är desperata och inte har några krav på framtida partners, bara de slipper vara ensamma! Det tycker jag är konstigt och framstår som ett avtändande personlighetsdrag av det motstta könet (antar jag) och det är vad jag från början ville diskutera i denna tråd.

Ok, det kan jag faktiskt hålla med dig om. Jag tycker definitivt att man bör ha krav på en framtida partner. Man bör inte bli ihop med någon bara "för att".
Svar på tråden Desperata singeltjejer