• Fiona M

Desperata singeltjejer

jag förstår inte alls varför det är provocerande att man vill ha en partner man klickar med på alla plan.
    jag har haft relationer där flera delar inte stämt och nej, det har förstås inte varat så länge.
    för mig är det viktigt med liknande värderingar, driv och utbildningsnivå hos en partner och jag tycker det är sunt att inte "nöja sig".

• Fiona M
    Anonym (singel) skrev 2013-03-12 20:17:30 följande:
    man kanske bara är ute efter sex och bekräftelse just för att det saknades i det förhållandet som tog slut? Som nybliven singel vill man ju passa på att ta för sig en stund igen innan det är dax att binda sig med en "BRA" kille.
    har TS sagt att man inte får leva ut sin sexualitet? (att söka bekräftelse genom sex låter väl sådär hälsosamt dock)
  • Fiona M
    Anonym (Singelman) skrev 2013-03-12 20:40:20 följande:
    Men det spelar väl ingen roll om ursprunget? Alla vill väl ha jämlikhet, det måste väl då också vara på lika villkor! Det sägs ju att omvänd kaskad kallas trekant, varför kan inte då unga singel kvinnor jobba med en svetts?
    va?
  • Fiona M
    Anonym (singel) skrev 2013-03-13 13:10:29 följande:
    Jag sa aldrig att man skulle söka bekräftelse genom sex. När jag blev singel ville jag ha skön och spännande sex med nya partners, vilket jag också hade. Dessutom kände jag att jag återigen blev bekräftad i form av uppvakting och komplimanger! men det skedde sällan på samma tidpunkt som sexet haha. jag tog för mig helt enkelt av sexet och sög åt mig av bekräftelsen runt om. Sen inledde jag aldrig något seriöst med nån av dem. Ville bara ha kul och må bra igen!

Ja, då skulle jag kalla det att leva ut och bejaka sin sexualitet och jag ser inte att TS (eller ngn annan?) skriver att det är fel?
  • Fiona M
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-13 14:12:01 följande:
    Jag har aldrig sagt att det är fel, det är inte vad denna trådstart hadlar om.
    då uppfattade jag dig rätt.
  • Fiona M
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-13 15:20:58 följande:
    haha ja du har ju onekligen en poäng. Jag blir bara lite illa berörd när jag ser andra tjejer utstråla desperation. Sen så gäller det naturligtvis inte alla tjejer.
    det gäller ju inte bara tjejer.
    vissa personer är helt enkelt desperata och nöjer sig med en partner de kanske inte alls passar ihop med utan lever parallella liv under samma tak.
    sånt är ganska sorgligt.
  • Fiona M
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-13 17:09:10 följande:
    Ja verkligten. Men jag upplever att det mest är tjejer som håller på sådär. Killar verkar kunna leva själva till de hittar nån de verkligen vill ha.
    njae, jag har sett det hos båda könen.

förstår inte alls varför det är en provocerande åsikt att inte vilja nöja sig.

• Fiona M
    Freddy skrev 2013-03-18 10:40:02 följande:
    Egentligen är det ju bra för Ts att det finns desperata tjejer som plockar lågkvalitetsmännen av banan, då blir det ju mycket lättare för henne att hitta sin jämnlike.

hur tänker du nu? de männen hade väl inte varit intressanta ändå?
  • Fiona M
    Kul skrev 2013-03-18 18:30:39 följande:
    Alltså den här tråden handlar egentligen om att TS försöker intala sig själv och alla andra att hon är bättre än andra tjejer som har eller vill ha förhållande. För TS är ju singel för att hon VILL det och när hon inte vill vara det längre tänker hon bara välja sin perfekta man. Haha, egentligen känner sig TS ensam och önskar att hon hade en kille. Annars skulle hon inte bekymra sig om ämnet.

Vad olika man tolkar!
Svar på tråden Desperata singeltjejer