• Freddy

Desperata singeltjejer

Det intressanta är varför du stör dig på att de här tjejerna värderar att leva i relationer så högt, du verkar varken känna samhörighet eller medkänsla till dem utan bara störa dig på dem. Varför då de angår ju inte dig.

Du lever ju i en annan värld åtrådd och eftertraktad som du är med möjligheten att välja och vraka, du behöver ju bara se till att inte spendera tid på platser där det finns losers. Umgås inom din klass, var inte så blyg.

• Freddy

Egentligen är det ju bra för Ts att det finns desperata tjejer som plockar lågkvalitetsmännen av banan, då blir det ju mycket lättare för henne att hitta sin jämnlike.

• Freddy
    Fiona M skrev 2013-03-18 17:16:05 följande:

hur tänker du nu? de männen hade väl inte varit intressanta ändå?
    Nej o nu besvärar de inte henne och de tjejerna besvärar inte de män hon är intresserad av
  • Freddy
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-18 19:53:58 följande:
    Ok men varför känner du att nätet inte funkar för dig? Jag har nätdejtat ganska länge, kanske kan ge dig nåt tips?
    Antingen är det så att du gillar att hålla på att nätdejta, och då är det ju bara att hålla på att inte vara desperat ju längre ju bättre.

Om det vore en relation du är ute efter så verkar du använda alla dina resurser på ett dåligt sätt, precis som med allt annat så gör de flesta sina seriösa klipp på kärleksmarknaden via kontakter, som känner människor och platser där det man är ute efter finns.

Nätverka, goda vänner som har goda vänner som vill ha flera goda vänner hjälper varandra att hitta det man vill. Det är så det mesta goda kommer till.
  • Freddy
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-18 20:42:11 följande:
    Jag hade gärna träffat nån via kontakter men har inte så många kontater som kan ledaa till att jag träffar en kille.
    Kanske dags att lägga ett uns av dina resurser på att vårda ett socialt nätverk då!
  • Freddy
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-18 21:14:12 följande:
     Varför måste det vara antingen eller? Vet många smarta och högutbildade människor som tränar mycket eftersom det är hälsosamt,
    Införliva dem i ditt umgänge då, ni borde ju trivas tillsammans, så får du ju ett kontaktnät det kan nog behövas om man söker något exklusivt och inte bara vill hoppas på turen.
  • Freddy
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-18 21:31:28 följande:
    Men bara för att man känner folk så betyder det inte automatiskt att man kan hitta en partner på det sättet.
    Det finns inga garantier, både du och jag kan vara drabbade av en svår kronisk sjukdom som bryter igenom i morgon, men det är ganska självklart  att ju bättre nätverkare man är ju större chanser har man att hitta den man vill och att på ett positivt  sätt utveckla sina önskemål,. om man inte söker en eremit.
  • Freddy
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-18 22:00:31 följande:
    Visst finns det vissa egenskaper som är mer "säljande" på kärleksmarknaden så som du räknade upp men om man inte har dessa så hittar man väl en partner på samma våglängd som en själv. Jag tex försöker inte flirta med fotmodellskillar som är miljonärer för de kommer inte vilja ha mig, det skulle vara lönlöst att ens försöka.
    Det där är inte säkert heller jag har en tjejkompis som många skulle kalla en, ordinär ensamstående mamma under utbildning som träffade just en fotomodell, o riktigt go kille som lämnade storstaden och programledarflickvännen för att på landsorten bilda familj med henne,

Nu är det 10år senare och deras dotter går i skolan och relationen är jättefin.

Det kan gå så också, men det handlar om rätt sorts kontaktpunkter och beredskap att ta vara på det som är bra.
  • Freddy
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-18 22:14:36 följande:
    Jo men vad jag menar är att vissa killar menar att man måste vara vältränad och snygg för att ens komma på fråga för tjejerna och jag tycker inte att det stämmer för det finns massor av tjejer som inte heller är vältränade och snygga och om killarna letar där så är det nog inga problem. Jag tror att problemet främst ligger i att dessa killar vill ha supersnygga tjejer och när de får nobben så tycker de att det är hopplöst att hitta en partner.
    Jag tror själv att många har haft ett liv som inte gett dem förmågan att återfinna självkänslan efter att ha blivit avvisade, det gäller både kvinnor och män, fast män väl drabbas mera eftersom man föväntar sig att de alltid ska uppvakta.
    Men kärleken är väl annars just när man vågar blotta sig och falla pladask om man inte blir blir emottagen, annars är det mera en affärsförhandling.
Svar på tråden Desperata singeltjejer