• 040kille

Desperata singeltjejer

Anonym (Fia) skrev 2013-03-12 12:17:07 följande:

Nä!
    En icke välutbildad person kan vara hur trevlig och intelligent  som helst.
    Alla har inte samma intresse för utbildning och det är inte det första jag frågar när jag möter en kille.
    Hade aldrig dömt bort killen för att han var underutbildad. Har han DET så spelar inte yrke eller utbildning någon roll.

Märkligt nog har jag samma resonemang när det gäller tjejer. Funkar man ihop (luddigt begrepp som jag inte vill utveckla) så går jag igång. Vad som finns i bagaget är i grund och botten ointressant, men pekar kompassnålen för livet åt samma håll kan det bära hur långt som helst. Den absoluta grunden för min del är att man kan snacka med varandra, hon ska kunna säga saker på ett sätt så det går in i huvudet på mig och jag förstår vad hon menar, och hon ska förstå vad jag menar när jag öppnar munnen.

Sen som nån skrev här ovan. Desperation är avtändande, men att stöta på en isbit är lika ointressant. Oavsett hur mycket hon hyser en längtan efter att vara två tröttnar jag på den senare om hon kämpar för att spela svår. 

Slutligen, intelligens har inte ett dugg att göra med antal högskolepoäng. Jag stötte på en på en nyårsfest som hade en faslig massa poäng i allt möjligt. Han jobbade på Konsum.... Hade mannen varit klyftig hade han satt sig i kassan utan att först dra på sig många tusenlappar i studieskuld.
    Det som kallas ödet är bara konsekvenserna av ens egen dumhet
  • 040kille
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-12 14:41:08 följande:
    Om jag inte hittar nån i tid så kommer jag säkert iaf. hitta en ok kille som kan bli pappa till mina barn och sen om jag inte känner mig kär i killen så går vi väl isär och har varannan vecka med barnen. Och i det läget har jag inga problem med att inte ha en sambo, kan tänka mig att ha en kk och lägga resten av tiden på mina barn.

Säg samma sak när du har barn och tvättkorgen håller på att svämma över samtidigt som du inte har sovit ordentligt de tre senaste dygnen för det ligger en propeller bredvid dig i sängen så ska jag lyssna på dig. Du är ju totalt naiv om du tror att skaffa barn är något i stil med att skaffa en sak. Till det kommer den spännande grejen att barn behöver både manlig och kvinnlig förebild. Den biten, hur orättvist barnen blev behandlade, tog hårdast på mig när jag separerade från mitt ex. 
  • 040kille
    Anonym skrev 2013-03-12 15:40:11 följande:
    De har aldrig fått lära sig att leva egna liv, utan vuxit upp genom att leva genom andra människors åsikter och tankar, må det vara bästa kompisen, föräldrarna, första pojkvännen, och sedan har det helt enkelt rullat på.

De har aldrig reflekterat själva över sitt liv, utan ser alltid sig själva med någon annan som styr och bestämmer och planerar hur deras liv skall se ut. Högst oattraktivt, och tillslut inser männen detta och gör sig av med ryggsäcken, för det är precis vad dessa kvinnor är, ryggsäckar som drar ner och tynger ner tillvaron och förhållandet.

Att de blir desperata efter nästa man är bara helt naturligt eftersom de aldrig lärt sig att leva själva eller ha egna värderingar. Allt styrs utifrån de senaste "fashionabla amerikanska showerna" (jag spyr), och de vet inte om något annat liv helt enkelt.

Det är precis som att där är ett facit man ska leva efter, jag håller med. Ett facit uppsatt av amerikanska shower och kvällspress. Det är ytterst sällan man stöter på nån som verkar tänka själv, landar i sig själv och verkligen känner efter vad som känns rätt och riktigt för en. Försök få igång en diskussion om vad folk vill i livet, och du får ofta en spegelbild av vad som pumpas ut i media.
  • 040kille
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-12 16:23:24 följande:
    Det är fullt normalt och rimligt att vilja hitta en partner, vårat samhälle bygger på denna norm. Vad jag däremot vänder mig mot är att vissa tjejer är desperata och inte har några krav på framtida partners, bara de slipper vara ensamma! Det tycker jag är konstigt och framstår som ett avtändande personlighetsdrag av det motstta könet (antar jag) och det är vad jag från början ville diskutera i denna tråd.

Det är verkligen mitt intryck av vad som sker på dejtingsidor. Jag nätdejtar också, och har gjort så under några år. Jag är grymt förvånad över liten omsättningen på de sidorna är. Det spelar ingen roll när man kollar in på HP, så nog tusan sitter samma tjejer inloggade hela tiden. 

När det leder till att man träffas är där genomgående att man kan snacka om något från verkliga livet. Det är sällan man får till det samtalet, för livet levs ju för en del på HP eller något liknande ställe.... Där finns ingen input som kan skapa en output.
  • 040kille
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-18 21:52:30 följande:
    Jag vad jag söker i en relation ska innefatta allt som en vuxen kärleksrelation brukar innefatta så som intimitet, kärlek, vänskap osv.

Det där är faktiskt inte särskilt svårt att uppnå. Singelpappan har nosat runt lite i det där. Egentligen är det inte mer märkvärdigt än att när du stöter samman med en kille som verkar kunna bry sig om dig på nivå tre så ska du bry dig väldigt mycket om honom. Du ska se att hux flux kommer något mycket större än en flört att växa fram.

Krånglet som singelkille är att hitta tjejen som låter en bry sig om henne. Lite mellan raderna här kan man läsa att den som tillåts bry sig om tjej ska ha de mest mystiska egenskaper som viss längd, bredd över axlar och köra motorcykel och annat blaj för att överhuvudtaget komma i fråga.

Människor som är öppna för andra människor är en absolut bristvara idag. 
Svar på tråden Desperata singeltjejer