Desperata singeltjejer
Anonym (Fia) skrev 2013-03-12 12:17:07 följande:
Nä!
En icke välutbildad person kan vara hur trevlig och intelligent som helst.
Alla har inte samma intresse för utbildning och det är inte det första jag frågar när jag möter en kille.
Hade aldrig dömt bort killen för att han var underutbildad. Har han DET så spelar inte yrke eller utbildning någon roll.
Märkligt nog har jag samma resonemang när det gäller tjejer. Funkar man ihop (luddigt begrepp som jag inte vill utveckla) så går jag igång. Vad som finns i bagaget är i grund och botten ointressant, men pekar kompassnålen för livet åt samma håll kan det bära hur långt som helst. Den absoluta grunden för min del är att man kan snacka med varandra, hon ska kunna säga saker på ett sätt så det går in i huvudet på mig och jag förstår vad hon menar, och hon ska förstå vad jag menar när jag öppnar munnen.
Sen som nån skrev här ovan. Desperation är avtändande, men att stöta på en isbit är lika ointressant. Oavsett hur mycket hon hyser en längtan efter att vara två tröttnar jag på den senare om hon kämpar för att spela svår.
Slutligen, intelligens har inte ett dugg att göra med antal högskolepoäng. Jag stötte på en på en nyårsfest som hade en faslig massa poäng i allt möjligt. Han jobbade på Konsum.... Hade mannen varit klyftig hade han satt sig i kassan utan att först dra på sig många tusenlappar i studieskuld.