Inlägg från: Anonym (singeltjej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (singeltjej)

Desperata singeltjejer

Anonym (j) skrev 2013-03-12 13:37:58 följande:

Håller med. Det är välkänt att utbildning och karriär endast höjer status på singelmän, det tom sänker status på singelkvinnor. Män överlag (inte alla) föredrar en kvinna med lägre utbildning sämre jobb än de själva.
    Har inte märkt av det när jag nätdejtat, alla möjliga skriver med och utan utbildning (som kan tänka sig ett förhållande med mig). 
  • Anonym (singeltjej)
    Anonym (Kärlek?) skrev 2013-03-12 14:17:18 följande:
    Att vara extremt kräsen är väl aldrig bra, stor risk att missa fantastiska människor man man stirrar sig blind på inkomst och examen.

Men jo, jag tror faktiskt att t.ex. läkarkvinnor har en stor chans att hitta en läkarman. Länkade tidigare till artiklar som visade att ju mer lika könsfördelning inom yrket/utbildningen, desto vanligare att man gifter sig inom sin egen yrkesgrupp. Rätt logiskt egentligen, personer som lägger mycket tid på studier och jobb får de flesta av sina nya kontakter den vägen. Det är inte ovanligt att man efter en femårig utbildning har en vänkrets där många är inom samma yrke, det borde väl inte skilja sig så mkt mellan partners och vänner.

Vissa av männen är homosexuella? Ja men det är ju vissa av kvinnorna också så det jämnar ut sig.

Players? Visst det finns en del, men det finns minst lika många killar (med bra jobb) som skulle bli fantastiska partners bara de fick chansen. Jag skulle nog snarare säga att det finns ett överskott på singelkillar, om man tittar på hela samhället.
    Haha bra skrivet!
  • Anonym (singeltjej)
    Bulusu skrev 2013-03-12 14:44:39 följande:

TS, jag misstänker att du behöver jobba lite med din attityd
    Utveckla gärna.
  • Anonym (singeltjej)
    Anonym (Kärlek?) skrev 2013-03-12 14:43:31 följande:
    Det kanske beror på vilken del av det "högutbildade och högavlönade" samhället man befinner sig i. I min del finns singelkillar men nästan inga singeltjejer.

Att många akademikertjejer söker partner kan ju bero på att de är kräsna och försiktiga, att bli ihop med nån på kul och snabbt binda sig genom att råka bli med barn är t.ex. något som inte är så vanligt bland folk jag umgås med.
    Nej jag skulle aldrig "råka2 bli med barn, skulle aldrig drömma om att ha oskyddat samlag och om jag mot all förmodan blev gravid innan jag planerat för det så skulle jag göra abort utan att tveka.
  • Anonym (singeltjej)
    Anonym (j) skrev 2013-03-12 15:13:00 följande:
    vad främlingar på nätet skriver ska du nog ta med en nypa salt.

Vet du t.ex. att många gifta män är de sajter och låtstas att vara singlar för att lura till sig sex. Det finns all möjliga konstiga män på dejtingsajter. Är du möjligen lite naiv?
    Jo men jag har ju gått på dejter med ett flertal av dessa och lärt känna dem lite närmare så min uppfattning kvarstår.
  • Anonym (singeltjej)
    Bulusu skrev 2013-03-12 14:37:24 följande:

@Anonym(Kärlek?)

Med tanke på att TS inte tittar på hela samhället finns det ett underskott i hennes dejting-pool. Det kan nog bekräftas av många högavlönade kvinnor som letar efter en partner.

Har inte märkt av detta bland mina akademikerkompisar. Deras partners är akademiker och de har aldrig haft problem med att träffa killar. Det är inte dessa tjejer som är de desperata singeltjejerna som jag syftar på.
  • Anonym (singeltjej)
    Anonym (j) skrev 2013-03-12 15:29:58 följande:
    många män irl säger att de vill ha förhållande men ej menar det, utan bara är ute efter sex. De säger det för att de tror det är vad kvinnor vill höra. Några dejter hit o dit betyder inte att du känner de på riktigt.
    Ok, har varit på väldigt många dejter och aldrig mräkt av detta, likaså andra akademikervänner. Detta existerar säkert men jag har aldrig haft det problemet så det är inget som jag känner att jag behöver fundera överdrivet mycket på.
  • Anonym (singeltjej)
    Anonym (Kärlek?) skrev 2013-03-12 15:32:54 följande:
    Är inte problemet snarare att många män TROR att de vill ha ett förhållande, men nätdejtingen blir lite som ett smörgåsbord där man hela tiden tror att nästa kommer vara ännu bättre än den man för tillfället träffar?
    Det jag däremot varit med om är att när jag enbart ville ha ett sexuellt förhållande ville killarna ha mer än så, men det är en helt annan diskussion.
  • Anonym (singeltjej)
    Pastell1983 skrev 2013-03-12 15:34:36 följande:
    Du måste verkligen använda ordet "akademiker" ofta TS. Tror du det är finare  på något vis att vara akademiker?
    Nej men det är vad diskussionen har kommit att handla om till viss del. Vad önskar du att jag använder för ord istället?
  • Anonym (singeltjej)
    Anonym skrev 2013-03-12 15:40:11 följande:
    De har aldrig fått lära sig att leva egna liv, utan vuxit upp genom att leva genom andra människors åsikter och tankar, må det vara bästa kompisen, föräldrarna, första pojkvännen, och sedan har det helt enkelt rullat på.

De har aldrig reflekterat själva över sitt liv, utan ser alltid sig själva med någon annan som styr och bestämmer och planerar hur deras liv skall se ut. Högst oattraktivt, och tillslut inser männen detta och gör sig av med ryggsäcken, för det är precis vad dessa kvinnor är, ryggsäckar som drar ner och tynger ner tillvaron och förhållandet.

Att de blir desperata efter nästa man är bara helt naturligt eftersom de aldrig lärt sig att leva själva eller ha egna värderingar. Allt styrs utifrån de senaste "fashionabla amerikanska showerna" (jag spyr), och de vet inte om något annat liv helt enkelt.
    Tragiskt.
Svar på tråden Desperata singeltjejer