Inlägg från: Anonym (singeltjej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (singeltjej)

Desperata singeltjejer

Kul skrev 2013-03-18 19:24:30 följande:
    Jag skrattar åt hela tråden. Varför skulle jag må bättre av att inte delta? Är det jobbigt att läsa vad jag skriver? Du saknar totalt självinsikt. Det är inte ett problem i vårt samhälle att en massa tjejer är desperata och tar första bästa kille. Det enda jag kan tänka mig är att eftersom du gapar om det är det du som är desperat.
    Du har en otrevlig ton och tillför inte någonting värdefullt till denna tråd då du kommer med tolkningar av det jag skrivit som jag uppenbarligen tyckt varit felaktiga. Jag däremot är aldrig otrevlig tillbaka utan suckar bara lite och undrar om du mår bra.
  • Anonym (singeltjej)
    Anonym (singelpappan) skrev 2013-03-18 18:02:29 följande:
    Var hittar jag en av dessa desperata tjejerna?
    Haha jadu, det är väl bara att spana på krogen så lär du väl stöta på en och annan där antar jag.
  • Anonym (singeltjej)
    Anonym (singelpappan) skrev 2013-03-18 19:46:22 följande:
    problem 1. går ej på krogen
    problem 2. om jag skulle så skulle jag inte "stöta" på någon där
    Enligt min uppfattning finns det gamsla många desperata singeltjejer. Testa att gå med på en dejtingsajt så får du se själv.
  • Anonym (singeltjej)
    Anonym (singelpappan) skrev 2013-03-18 19:52:10 följande:
    LOL...

räcker det inte med de 4 jag redan testat?
    Ok men varför känner du att nätet inte funkar för dig? Jag har nätdejtat ganska länge, kanske kan ge dig nåt tips?
  • Anonym (singeltjej)
    Anonym (singelpappan) skrev 2013-03-18 19:57:49 följande:
    Finns bara en sak att konstatera... Folk är sjukt ytliga..
    Är man inte kopparbrun och har sexpack så är man inte intressant på marknaden..
    Jag håller inte med, men då får man accepreta att de tjejer man söker inte heller är vältränade och solbruna.
  • Anonym (singeltjej)
    Anonym (singelpappan) skrev 2013-03-18 20:29:17 följande:
    HAHAHAHAHAHAHA underbar bild!!
    There is hope still..!!
    Men om du verkligen känner så, varför inte börja träna så du känner dig snygg?
  • Anonym (singeltjej)
    Freddy skrev 2013-03-18 20:38:09 följande:
    Antingen är det så att du gillar att hålla på att nätdejta, och då är det ju bara att hålla på att inte vara desperat ju längre ju bättre.

Om det vore en relation du är ute efter så verkar du använda alla dina resurser på ett dåligt sätt, precis som med allt annat så gör de flesta sina seriösa klipp på kärleksmarknaden via kontakter, som känner människor och platser där det man är ute efter finns.

Nätverka, goda vänner som har goda vänner som vill ha flera goda vänner hjälper varandra att hitta det man vill. Det är så det mesta goda kommer till.
    Jag hade gärna träffat nån via kontakter men har inte så många kontater som kan ledaa till att jag träffar en kille.
  • Anonym (singeltjej)
    Anonym (singelpappan) skrev 2013-03-18 21:06:20 följande:
    För att det som andra uppfattar som ett "ideal" kanske inte är ett ideal för mig?

Jag ser för många gymapor som står och kråmar sig framför speglarna och leker alphahane medans innehållet innanför pannbenet inte är mycket att komma med.

Vi har alla olika syn på vad vi anser är perfekt..

Jag tar hellre en nördig tjej som har högt IQ än en korkad barbiedocka som måste söka bekräftelse..
     Varför måste det vara antingen eller? Vet många smarta och högutbildade människor som tränar mycket eftersom det är hälsosamt,
  • Anonym (singeltjej)
    Anonym (Singelman) skrev 2013-03-18 21:07:48 följande:
    Äh larv, upp med muttan bara på en sajt skall du se att alla skärmrunkare skickar tonvis med mejl till dig,, eller så lägger du upp en profil med hjärtat, hur snäll du är mot barn, att du älskar att städa och gillar att ta in posten osv. så skall du se att det finns killar med avsikt för ett seriöst förhållande också.
    Måste jag älska att städa för att hitta en relation enligt dig?
  • Anonym (singeltjej)
    Anonym (Singelman) skrev 2013-03-18 21:20:16 följande:
    Inte alls! Jag larvade mig. Men låtsas att du lägger upp en profil här, hur skulle du formulera den? 
    Jag skulle nog skriva typ såhär:

"Jag är en singeltjej som  jobbar med xx och gillar att träna på fritiden och umgås med vänner och familjen. 

Som person är jag ganska tjejjig men är även rak och praktiskt lagd. 

Söker en manlig man som också precis som jag gillar att träna."

Kanske eventuellt skulle skriva mer men i stora dragh så ,..
  • Anonym (singeltjej)
    Freddy skrev 2013-03-18 21:21:14 följande:
    Införliva dem i ditt umgänge då, ni borde ju trivas tillsammans, så får du ju ett kontaktnät det kan nog behövas om man söker något exklusivt och inte bara vill hoppas på turen.
    Men bara för att man känner folk så betyder det inte automatiskt att man kan hitta en partner på det sättet.
  • Anonym (singeltjej)
    Anonym (Singelman) skrev 2013-03-18 21:37:58 följande:
    Ja.... det ser väl bra ut, tror inte jag förstått problematiken, har du svårt finna kontakt med rätt snubbe? är det vad du menar?
    Nej det var bara ett sidospår. Tråden handlade egentligen om andra saker från början.
  • Anonym (singeltjej)
    Anonym (Singelman) skrev 2013-03-18 21:49:59 följande:
    Oki jag ser det nu, men det där med knullat då, hur viktigt är det för dig? Eller är det både samliv och kärlek du söker? Man vet ju aldrig i dagens läge där liggat verkar vara i fokus, inte minst för kroppsfixerade människor man ser i träningshallarna 
    Jag vad jag söker i en relation ska innefatta allt som en vuxen kärleksrelation brukar innefatta så som intimitet, kärlek, vänskap osv.
  • Anonym (singeltjej)
    040kille skrev 2013-03-18 21:58:00 följande:

Det där är faktiskt inte särskilt svårt att uppnå. Singelpappan har nosat runt lite i det där. Egentligen är det inte mer märkvärdigt än att när du stöter samman med en kille som verkar kunna bry sig om dig på nivå tre så ska du bry dig väldigt mycket om honom. Du ska se att hux flux kommer något mycket större än en flört att växa fram.

Krånglet som singelkille är att hitta tjejen som låter en bry sig om henne. Lite mellan raderna här kan man läsa att den som tillåts bry sig om tjej ska ha de mest mystiska egenskaper som viss längd, bredd över axlar och köra motorcykel och annat blaj för att överhuvudtaget komma i fråga.

Människor som är öppna för andra människor är en absolut bristvara idag. 
    Visst finns det vissa egenskaper som är mer "säljande" på kärleksmarknaden så som du räknade upp men om man inte har dessa så hittar man väl en partner på samma våglängd som en själv. Jag tex försöker inte flirta med fotmodellskillar som är miljonärer för de kommer inte vilja ha mig, det skulle vara lönlöst att ens försöka.
  • Anonym (singeltjej)
    Freddy skrev 2013-03-18 22:07:56 följande:
    Det där är inte säkert heller jag har en tjejkompis som många skulle kalla en, ordinär ensamstående mamma under utbildning som träffade just en fotomodell, o riktigt go kille som lämnade storstaden och programledarflickvännen för att på landsorten bilda familj med henne,

Nu är det 10år senare och deras dotter går i skolan och relationen är jättefin.

Det kan gå så också, men det handlar om rätt sorts kontaktpunkter och beredskap att ta vara på det som är bra.
    Jo men vad jag menar är att vissa killar menar att man måste vara vältränad och snygg för att ens komma på fråga för tjejerna och jag tycker inte att det stämmer för det finns massor av tjejer som inte heller är vältränade och snygga och om killarna letar där så är det nog inga problem. Jag tror att problemet främst ligger i att dessa killar vill ha supersnygga tjejer och när de får nobben så tycker de att det är hopplöst att hitta en partner.
  • Anonym (singeltjej)
    Anonym (Singelman) skrev 2013-03-18 22:45:08 följande:
    Skitsamma hur dem ser ut. Med en peruk och lite fantasi går det mesta, i mörkret är alla kroppar varma

Ja men om du inte har höga krav på utseendet har jag svårt att se varför du inte skulle kunna träffa nån. Är du social och framåt?
Svar på tråden Desperata singeltjejer