• Anonym

Du som är mellan 25-30 år, har du fått rynkor än?

Som rubriken lyder.

Skriv gärna din ålder när du svarar.

Har du fått ålderskomplex? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-10 12:21
    Använder ni rynkkräm?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-10 12:22
    Vilken ålder ska man börja med antirynk kräm?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-10 12:22
    Vilken ålder ska man börja med antirynk kräm?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-10 12:23
    Vid vilken ålder fick ni rynkor?

• Svar på tråden Du som är mellan 25-30 år, har du fått rynkor än?
  • Mariana 580

Hehe.
    Jag är 28 år.
    Har en bekymmersrynka rakt över pannan. - men ibland är den mer och ibland mindre synlig.
    Samma med rykan mellan ögonbrynen. Kommer alltid fram mer då det är soligt ute.

Jag vet inte "när" dessa dök upp. Jag tror alla har dem.

• keron

Blir 30 i år och har inga rynkor än. Har sen nåt år tillbaka några grå hårstrån däremot. Har inget emot att åldras :)

Använder inte rynkkräm. Knappt ens vanlig ansiktskräm, utom ibland på vintern. Kommer nog aldrig att använda rynkkräm heller.

• Pjutter

Ja, jisses! Jag har spenderat massor av härliga dagar på stranden, ätit godsaker (socker) och levt livet... Det syns! Mina labialveck har jag nog haft sedan 15 års ålder... Råd på bot, någon? Blir 30 i år.

• Lolilla
    Mandeln skrev 2013-03-10 18:42:20 följande:
    Det måste vara något fel på mig då för jag har varken labialveck eller bekymmersrynkor tror att jag är 45+! Om man tittar i väldigt skarpt ljus så har jag några ytterst fina linjer i yttre ögonvrån. Det har de flesta människor redan i 20-års åldern. Finns barn som har det också har jag sett. Av någon anledning har de inte fördjupats. Jag tror på gener och solglasögon.

Kolla bilden på hon till höger. Ungefär så ser jag ut i hyn. Rynkor nej, och INGEN behandling. 

www.restylane.se/Fore-och-efter/030-Fullface-/ 

Jag är 40 och ser aningen fräschare ut (runt ögonen) än hon på bilden t.h så jag tror absolut på det du säger.
  • ollie

Ja usch, rynkor finns. Har nån bekymmersrynka som mest sitter på vänstra sidan av ögonbrynet. Ibland kan sminket liksom haka upp sig där. Jag hatar verkligen när det händer. Blir det värre kan jag tänka mig en liten spruta just där, mannen blir dock arg på mig när jag klagar, så jag får nog göra det i smyg isf :)

• NeedfulThings

Fyller 30 i år och inga rynkor än. Dock kan jag se små jättefina linjer i pannan om jag tittar i en sån där hemsk spegel som förstorar allt, men det är inte direkt rynkor.

Inga gråa hår heller. Men mamma fick sina första vid 60 så jag tror det är lugnt för mig också ett tag till Flört

• Anonym (Sharon)

Är 76:a och har inga rynkor, däremot kom vita hår i flock under graviditeten med dottern -11.

• Anonym
    Anonym skrev 2013-03-10 19:15:15 följande:

Tror dig inte. Har du gjort något i grepp? Som sagt huden misnskar på sitt kollagen redan vid 25 års ålder och minskar i elasticitet, sedan vid ca 35 existerar inte produktionen alls. Du är alltså över tio år utan någon som helst kollagen produktion i hyn. Men du hävdar att du har en bebis hy ute i solljus utan smink, nä du!
    Jag är 40 och anser att jag inte har rynkor. Inte i den bemärkelsen att jag har linjer. Kollagenet minskar ja, och i mitt fall visar det sig i form av slappare hud. Så jag påstår inte att jag ser ut som 20, men jag har inte rynkor av den typ jag var rädd för att få när jag var yngre. Har inte gjort några ingrepp alls, men antar att lite filler skulle göra susen i mitt fall.
Svar på tråden Du som är mellan 25-30 år, har du fått rynkor än?