• Widzy

Sömnparalys/klardrömmar...

Hoppas det är okej att jag lånar tråden lite. Sist jag läste om fenomenet i fråga råkade jag ut för en sömnparalys själv samma kväll. Det innebär att jag nu är livrädd att gå till sängs eftersom jag inbillar mig att jag kommer att bli galen på riktigt. Har upplevt detta ett tiotal gånger i mitt liv; som barn en enorm tyngd över bröstet (enbart fysisk smärta) eller att någon liksom hoppade på min mage upprepade gånger. Har även en otäck figur som brukar snegla på mig vid sängkanten, och när jag försöker titta åt dennes håll kan jag inte röra på huvudet ordentligt. Tända lampor nattetid gör tyvärr varken av eller till. Har vid ett annat tillfälle sovit i en gästsäng hos en manlig bekant och känt som att vederbörande lagt sig på mig och hållit om min kropp medan jag legat på mage. På morgonen undrade jag naturligtvis vad han höll på med, även om jag innerst inne misstänkte att det var en dröm eller sömnparalys, och frågat vad sjutton det var som hände. Han svarade ungefär att han var helt oskyldig med tillägget: "Och Maria (hans sambo) brukar inte göra så med våra gäster, vad jag vet". Haha... Häromveckan när jag hade en vän boende hos mig råkade jag ut för nåt liknande. På natten när vi bägge sov, kändes det som att han plötsligt hade lagt sig bredvid mig istället för på madrassen han ordnat åt sig själv. Jag vet att jag reagerade på att jag tyckte det kändes lite opassande samt det faktum att han var ungefär en halvmeter kortare än normalt...

• Widzy

Tack för tipsen! Tror förresten jag har fler otäcka historier bakom mig ni när jag tänker efter. Nä, inatt var jag skonad från besök i lägenheten men låg klarvaken med ångest tills 4-5 där någonstans och tordes varken ligga på rygg eller på sidan med ryggen vänd mot rummet... Ska försöka ta kontroll över mig själv och min rädsla lite bättre framöver. Återkommer och berättar hur det går! Tack för att jag får prata av mig!

• Widzy

Oj, oj, oj, vänner... Inatt började det igen. Saker och ting som jag förträngt hände på nytt och nu minns jag det lite klarare. Alltsammans började (vilket jag har varit med om ett par gånger tidigare) att någon drar i mitt täcke, liksom rycker envist upprepade gånger, och att jag då får kämpa emot. Ibland dras det bara, andra gånger så flyger täcket omkring i luften medan jag håller fast det. Den här gången var jag inte rädd. Istället kämpade jag med att få upp ögonen för att se vem det var som höll på men lyckades i vanlig ordning inte se någonting. Då händer något... Personen (gissningsvis samma som inte låter mitt täcke vara), rör vid mig med sina händer, tar sina händer i mina. Det känns tryggt och fridfullt, som att jag nu slipper vara ensam (har nyligen genomgått två tuffa separationer). Jag håller om honom och smeker över hans kropp, ställer frågor som han besvarar efter förmåga. Får bland annat reda på att han heter Gretchi/Gritch nåt sånt, kommer ifrån Grev... (här minns jag inte så väl) och är 61 år gammal. Det senaste tvivlar jag dock på för hans händer känns som att han är mycket ung. Strax därpå försvinner han ifrån mig. Jag förklarar då att jag vill knulla(!) varpå han säger att han inte vill i rädsla för att göra mig illa. När han försvunnit lyckas jag ropa tillbaka honom och känner kort därpå hur hans kön rör vid mig vilket resulterar i något tafatt försök att ha sex som inte går nåt vidare. Sedan vaknar jag/lyckas få upp ögonen. När jag somnade om eller vad som nu hände, drömde jag som vanligt och såg inte mer av mannen den natten. Kan säga så mycket som att han är saknad...

Svar på tråden Sömnparalys/klardrömmar...