Sömnparalys/klardrömmar...
Hoppas det är okej att jag lånar tråden lite. Sist jag läste om fenomenet i fråga råkade jag ut för en sömnparalys själv samma kväll. Det innebär att jag nu är livrädd att gå till sängs eftersom jag inbillar mig att jag kommer att bli galen på riktigt. Har upplevt detta ett tiotal gånger i mitt liv; som barn en enorm tyngd över bröstet (enbart fysisk smärta) eller att någon liksom hoppade på min mage upprepade gånger. Har även en otäck figur som brukar snegla på mig vid sängkanten, och när jag försöker titta åt dennes håll kan jag inte röra på huvudet ordentligt. Tända lampor nattetid gör tyvärr varken av eller till. Har vid ett annat tillfälle sovit i en gästsäng hos en manlig bekant och känt som att vederbörande lagt sig på mig och hållit om min kropp medan jag legat på mage. På morgonen undrade jag naturligtvis vad han höll på med, även om jag innerst inne misstänkte att det var en dröm eller sömnparalys, och frågat vad sjutton det var som hände. Han svarade ungefär att han var helt oskyldig med tillägget: "Och Maria (hans sambo) brukar inte göra så med våra gäster, vad jag vet". Haha... Häromveckan när jag hade en vän boende hos mig råkade jag ut för nåt liknande. På natten när vi bägge sov, kändes det som att han plötsligt hade lagt sig bredvid mig istället för på madrassen han ordnat åt sig själv. Jag vet att jag reagerade på att jag tyckte det kändes lite opassande samt det faktum att han var ungefär en halvmeter kortare än normalt...