Inlägg från: Mamma plus son |Visa alla inlägg
  • Mamma plus son

Vår 18-månaders tar all vår energi! (långt)

Min son vaknade och bökade runt och försökte hitta ett bra läge när han var kissnödig eller hade kissat på sig i blöjan. Kanske testa att byta blöja eller öppna och se om han vill kissa i potta eller liknande om det är problemet. 
    Sen bytte jag faktiskt till majsvälling och då blev våra nätter mycket bättre. Då han reagerade på fullkorn med ont i magen och hård mage trots att han inte är intolerant. Hoppas det löser sig snart. För min del var de första två åren riktigt jobbiga med kolik, skrik osv. Nu funkar det mycket bättre

• Mamma plus son
    tuvali1 skrev 2013-03-11 09:10:46 följande:
    Men då kommer man ju inte bort från att vakna på naten? Om man måste upp och byta blöja? Då lär han ju sig att han inte kan sova om blöjan är lite våt? Då kommer han ju ändå vakna å fort den är våt eftersom vi vänjer honom vid torr blöja hela natten.
    Sen undrar jag hur ni kan veta att det faktiskt berodde på att han var kissnödig eller våt blöja? Kunde han berätta det? 
    Ja när min son bökar runt och skriker och orolig och försöker dra i kläderna där nere så ja då vet jag om det men det är väl som sagt hur man känner sitt barn. Jag började med att pottträna vid tidig ålder just för att mitt barn sa till själv om det. Kissade alltid när blöjan togs av, skrek så fort blöjan var lite blöt osv. 
    Om dom kissar ut så dom har en tom blåsa på natten så vaknar de inte lika mycket på nätterna iallafall inte min.
    Min son skriker än idag när han behöver gå på toaletten när han sover/halvsover och då är han 3,,5 år och kan tydligt kommunicera om sina önskningar.  
Svar på tråden Vår 18-månaders tar all vår energi! (långt)