Vår 18-månaders tar all vår energi! (långt)
Hej ts.
jag tycker vissa i tråden är lite hårda. Du vill ha hjälp, inte kritik.
Beteende är normalt, men det är jobbigt att ha det så HELA TIDEN. Jag tror som någon sa att försök sluta söva med välling om han ändå inte vill ha. Prova något utan gluten om hanär törstig bara.
Påverkas han av vått blöja på natten, testa och byt i sängen.Att en 18 månaders inte signalerar att han vill blir torr är helt normalt! Vissa vill kränga av blöjan så fort som möjligt. Allt tar sin tid.Nu är det kanske inte läge för er familj. bara tröttsamt att läsa om dessa föräldrar som tar fram pottan så fort så fort. Ja det är bekvämt med blöja om man har annat att fokusera på som ts-sömn!
Med matsituationen så är det så, de sköter sig när andra barn är med. Kan spela ut hela rgistret mot föräldrarna. Du gör rätt enligt mig. Häller man ut mat och dricka är barnet inte hungrigt och man tar bort det. Prova med att ta bort tallrik och glas och låt honom sitta kvar. Leker man och kastar med mat får man ingen. Min dotter var då mätt. Tvinga inte i mat. Många föräldrar tvingar sina barn att äta om du gör det, sluta, det försämrar matsituationen. Låt honom äta av det han tycker är gott, smaka på de andra. Bli inte arg. Tabort maten bara. Det är mitt tips.
Att dina föräldrar kommenterar ditt barn, det är jobbigt och känns inte rättvist.Säg till dem. Alla barn är inte lika och vissa barn är "rörliga" och svår somnade än andra. Tror inte jag har träffat en 18månaders som inte springer runt och pillar på allt. Man får avleda, säga till på skarpen när det är farliga saker de pillar på och plocka undan. Jag tycker tiden mellan 1-2 år var värst. De sprang omkring,kunde inte prata ordentligt och var fortfarande mycket bebis med att bli buren mm. Det är jobbigt, du har helt rätt ts!!!
Han vill bli buren och ha napp. Ha lite gostid efter maten. Sätt på en film sätt honom i knät och gosa,läs en bok eller något annat han gillar. Han vill ha närhet men att gå runt med honom är jobbigt (och tungt!) gör något gosigt tillsammans, få honom att varva ner.
Lite av mina tips, hoppas att något hjälper, du får pröva dig fram och gör det som känns rätt för dig och din familj.
Och ts.. det blir bättre men det är skit jobbigt på vägen dit och det är ok...