• Apopan

Vår 18-månaders tar all vår energi! (långt)

Jag som trodde min lillkille var jobbig och bökig. Han har iofs varit på gränsen till likadan i omgångar, och har fortfarande sina dagar men jag har lärt mig att välja mina strider. Och det är väl mitt råd till dig. Han är så liten att det knappast är skadligt att släppa på regler och principer. Variera, avled och lek i förebyggande och också när det väl blir "fel" från hans håll. Undvik konflikter, som sagt. Det har hjälpt oss jättemycket, och det är mer harmoniskt härhemma än på länge.

Angående hur han är på natten (vilket säkert gör att han inte är utvilad om dagen, och därmed extra känslig) så har jag inga konkreta tips, min har aldrig sovit bra, idag sover han 8-9h med 5-10 uppvak. Men då vi samsover och jag ammar fortfarande så är det ingen större grej när han vaknar. Utan han somnar om fort.

Sedan så tror jag inte att det är "något fel" på ditt barn, utan ni är säkert inne i en ond cirkel pga dålig sömn och allmän utmattning. Min son har som sagt också fått utbrott för precis allt nästan hela sitt liv, slängt sig, skrikit rabiat, kastat saker, sparkats, dunkat huvudet i golvet etc, men han blir mer harmonisk för var dag som går numera... Men det skulle inte förvåna mig om han blev "sitt gamla jag" vilken dag som helst heller iofs :P

Lycka till hur som helst, och hoppas du får några bra tips i tråden.

Svar på tråden Vår 18-månaders tar all vår energi! (långt)