Vår 18-månaders tar all vår energi! (långt)
Grattis till sonen TS. Kan inte säga mycket mer än lycka till och jo det kommer bli bättre, men kan ta tid.
Får ursäkta men jag sitter och skrattar lite här, för att vi har två killar på 25 månader, varav ena är precis som du beskriver. Får han inte som han vill kastar han sig på golvet eller smäller huvudet i väggen osv osv. är ett litet hörn på kakan han får av blir han galen, slänger den lång väg och kastar sig på golvet.
Delar vi hans korv i mindre bitar kastar han iväg talriken med mat.
Sömen har alltid varit ett problem med honom, men han har även problem med magen sen start. Hur är magen på er son? tänkte om det kanske kan vara något med magen där med. Välling har vi aldrig gett, men ersättning däremot vilket de fortfarande får när de skall sova, jag orkar inte ta fighten med att ta bort den. de är nöjda och jag är nöjd som det är nu. Men var först vid 18 månader som de kunde sova hela nätter (visst kan de fortfarande vakna ibland men sällsynt nu mer)
När han slänger sig på golvet och är arg så ignorerar jag honom och låter honom vara en stund och låter honom vara arg de flesta gånger, andra gånger sätter jag mig med honom och säger att jag förstår att han är arg och förklarar varför haninte får som han vill. Men alltid ser jag till att han blir tröstad och försöker förklara för honom.
Men ett sådant barn kan vara besvärligt även fast man älskar dem. Vår son blev en mycket lättare son när han började prata mer, ju mer prata ju mer nöjd är han. han klarar ju förklara mer vad han vill nu =) Men man får absolut inte skala hans bananer ännu =p