Inlägg från: Harmagedon |Visa alla inlägg
  • Harmagedon

Vår 18-månaders tar all vår energi! (långt)

Han låter helt normal på alla punkter utom sömnen. Och sömnen faller väl också egentligen inom normalspannet men den förstår jag att det är svårt att leva med.

Antar att det är andra som tipsat om det redan men försök med mjölkfri kost en månad och se om det inte är något sådant som spökar för honom. Till dess måste ni bara satsa på överlevnad. Ni är vad jag förstår två föräldrar som dessutom har chans att få avlastning. Dela upp nätterna. Antingen halva natten var eller varannan eller vad som nu funkar bäst för er. Ni måste ju få sova. Det andra blir så mycket lättare att leva med då.

• Harmagedon

Ja kommentaren ja. Den tog du nog bara illa upp över pga sömnbristen. Man älskar inte barn mindre för att de är besvärliga.

• Harmagedon

Jag håller med Antilopen. En 18 månaders behöver massor av närhet och kämpar på alla sätt den kan för att få det. Jag tror att det bästa man kan göra är att möta det behovet.

Samtidigt tror jag att det är bra att låta dem få kontrollera sitt liv lite mer själva. De vill ju så mkt men kan inte säga allt de vill. Vi har tex inte använt bygelstol eller spjälsäng i den åldern. De kan själva få klättra ner när de känner sig klara med maten. Själva gå och sova med föräldrarna om det vill det på natten.

Svar på tråden Vår 18-månaders tar all vår energi! (långt)