Vår 18-månaders tar all vår energi! (långt)
Fast Ts, er son mår, av okänd anledning, inte bra. Det kan vara laktos/mjölk/seperationsfasen osv. Då får faktiskt er egentid stå tillbaka tills ni har kommit till bukt med problemet. Annars om ni är i stort behov av att få vara tillsammans bara ni så kan ni väl ha barnvakt över dagen?
Har du pratat med BVC? Tycker dem att det kan vara en idé att prova laktosfritt ett tag? Gluten är det troligtvis inte och svårt att få till ett test för när han är så liten, men laktos eller mjölk är ganska troligt.
Jag tycker absolut ni ska kämpa på nu i påsk. Det jag har gjort med min lilla kille är att ge honom välling, sedan ner i sängen och släcka lampan och så har jag sagt godnatt och gått ut. Dörren håller jag öppen så han hör oss och såfort han har börjat bli ledsen eller missnöjd har jag gått in och "nattat" om honom. Ta upp honom gör jag om han gråter och inte tröstas av nappen. Annars smeker jag på kind och hår, hyssjar och säger godnatt. Samma på natten. Jag ger aldrig välling nattetid längre.
Ang kommentaren vet jag inte vad jag ska säga. Jag får ofta sådana ironiska kommentarer men jag tar inte åt mig eftersom jag vet att de sägs med kärlek. Min grabb må vara vild men han är familjens ögonsten.