• shine

Vår 18-månaders tar all vår energi! (långt)

Jag skulle gissa på att han har ont i magen på grund av någon födoämnesallergi.

Jag skulle börja med att utesluta ALLA mjölkprodukter i 2 veckor. Det är den vanligaste allergin. Man får lusläsa ingredienserna då det gömmer sig i mycket, det är en billig utfyllnadsprodukt. Självfallet får man utesluta mjölk, ost, fil osv. Allt som kommer från djurens juver.

Upptäcker man det i tid och utesluter så kan allergin växa bort.

• shine
    tuvali1 skrev 2013-03-12 08:09:32 följande:
    Tänker att hade han haft ngn allergi så borde jag märkt att han är förstoppad eller har diarré. Och eftersom han sovit bra innan så tror jag helt enkelt vi är i en ond cirkel. Så behöver råd hur vi ska komna ur den!
    Symtom som "gnällig", "skrikig" och "sömnbrist" är förknippat med mjölkproteinallergi och räcker som symtom.
    Det är vanligt att barn med mjölkproteinsallergi sover dåligt på natten då hen har maten i magen. Vissa vill ha tex. välling/amnining och buren som tröst eftersom dom har ont. Talar av egen erfarenhet då jag varit i samma situation själv. Fick ett helt annat barn som sover!

Även om det inte är mjölkproteinallergi så kan det vara något annat som irriterar magsäcken och gör ont.

Kostar inget att uteslut, bara lite ändrade matvanor för 2 veckor. Vad har du att förlora?
Svar på tråden Vår 18-månaders tar all vår energi! (långt)