Vår 18-månaders tar all vår energi! (långt)
Svårt att säga vad som skulle kunna vara anledningen till er sons problem, TS, men jag känner igen många av hans karaktärsdrag i min egen son (i samma ålder som din), bara med skillnad att vi har lyckats tona ner hans utbrott ganska rejält genom att jobba stenhårt med att hitta en bra kommunikation där han känner sig förstått och bekräftat i sina känslor (trots att han inte alltid får som han vill).
Så jag tänkte bara snabbt slänga in en länk till en blogg som hjälpte mig med min son: No Angry Kids - Fostering Emotional Literacy In Our Children och även Dodging A Toddler Food Fight (båda artiklar från Janet Langsburys blogg). Finns jättemånga bra artiklar i den bloggen - hon förstår sig verkligen på hur småbarn tänker och fungerar.
PS: Angående laktosintolerans och mjölkproteinsallergi/överkänslighet - kan bara rekommendera att inte lita på sjukvården när de säger att ett litet barn skulle kunna vara laktosintolerant... jag fick en gång höra på 1177 att laktos och mjölkprotein ju var exakt samma sak... just det... socker och protein, ingen skillnad alls, det får man tydligen lära sig när man pluggar medicin................