Cornellia skrev 2013-03-11 11:12:50 följande:
Det där med att lämna bort honom. Det är ju givetvis något som måste övas, det är klart att han det jobbigt att komma till ro hemma så blir det ju inte lättare borta. Sen är det ju viktigt att det är hos personer som han är supertrygg med. Det kanske skulle vara lättare att dom kom och passade honom hemma hos er?
I värsta fall så kan det ju vara så att det helt enkelt inte funkar att lämna bort över natten, utan ni får ha barnvakt på kvällen och sen hämta honom.
jag känner också att det måste övas. Men enl. Straw2008 så ska man inte lämna krävande barn som inte sover till en barnvakt. Då kan de ju aldrig lära sig sova borta?
Alltså, jag tror inte det hade spelat någon roll om han passats hemma hos oss. Han vaknar ju som sagt på natten då också!
Men vad är det som inte funkar med att lämna bort på natten? Är det bara barn som sover som får lämnas bort? Barnvakten får ju trösta så gott det går. Annars får ju barnvakten säga nej.
För sonen mår ju inte sämre av barnvakten än med oss. Isf är det ju synd om de som passar honom. Men min mamma gör säkert det för min skull, även om han är "jobbig"!
Dock gillade jag inte min pappas ironiska kommentar och blev ledsen. Har dock inte sagt det till honom.