Vår 18-månaders tar all vår energi! (långt)
Jojile. Varför är du så säker på att min son inte mår bra?
Jojile. Varför är du så säker på att min son inte mår bra?
Natulcien, tack för dina bra råd. Men han har fortfarande spjälsäng så jag kan inte ligga och hålla om honom tyvärr. Ska snart få en vanlig säng/ madrass på golvet.
Ang humöret och tipsen kring matbordet så låter det realistisk och värt att prova dina tips! Tyvärr är jag och sambon väldigt dåliga på att turas om. Han jobbar skift så ena veckan är han hemma 24. Då vill han såklart sova ostört tills det är dags att hå upp med sonen vid halv sex. Jag går upp 05.45 varje dag.
Skogsvitter;
Självklart ska vi sluta med vällingen. Men oftast somnar hambon fortare med än utan så det får bli så till påsk nu. Kan inte låta honom vara vaken när han ska upp till förskolan. Då orkar han inte med. Men som jag skrev så kommer jag köra ett race till påsk då han inte ska till förskolan och vi har 6 nätter på oss! Jag räknar med lååångt vakentimmar.
Ang humöret så har du säkert rätt i det du skriver och där får jag nog tänka mig för lite mer att inte nejja och fya. Du menar attan ska AGERA istället för att säga till? Jag försöker krama, trösta och vara så lugn som möjligt. Dock kan sambon ofta bli arg och ryta till. Men vad gör man då han kastar maten på golvet det första han gör när vi sätter honom i stolen?
Jo, förstår att de säkert inte tyckte det var roligt att vara uppe mitt i natten. Förstår att de tycker han var jobbig. Men jag blev väl mest ledsen över att de tyckte det och att det blev som det blev när de skulle passa honom. Såklart vill jag ju hellre att de skulle tycka det var lätt o roligt
Sonen har haft bra perioder då han sovit gott om natten. Men inte nu!
Hans mage har det faktiskt aldrig varit några problem med, så där kan jag inte koppla ihop det med nån allergi!
Jag tror inte han har allergi faktiskt. Eftersom han tidigare sovit gott om natten och dessutom har han aldrig haft problem med magen.
Tänker att hade han haft ngn allergi så borde jag märkt att han är förstoppad eller har diarré. Och eftersom han sovit bra innan så tror jag helt enkelt vi är i en ond cirkel. Så behöver råd hur vi ska komna ur den!
varför vänta till påsk?
jo, jag förstår tanken med att ni är lediga och har bättre ork, men det har även sonen...
Straw2008, varför svarar du inte på frågorna i mina inlägg till dig??
Jag är inte otrevlig. Vill bara diskutera och säger vad jag tror. Jag tror inte det beror på allergi bara!
Straw2008; jag har aldrig skrivit att han gråter 24/7! Vad får du det ifrån?
Tack Antilopen! Det var bra skrivet. Jag tycker också att jag fått mycket bra råd av andra. Bl.a. Natulcien. Tråkigt att när man inte håller med eller ifrågasätter så tror de att man inte tar åt sig råden och är otrevlig. Vilket inte är fallet. Men det är alltid samma personer som väljer att tro att man är tjurig och otrevlig!
Tack alla för era råd och tips! Det har blivit mycket bättre på dagarna när jag självmant bär mer på honom, gosar, tar mig tid att leka, inte skäller mm mm.Han verkar mer harmonisk nu. MEN nätterna!!!
Som jag skrev tidigare så ska ag köra ett race i påsk med att få bort vällingen på nätterna.Jag är allvarligt orolig för hur det ska gå! Han kommer inte sluta skrika tror jag. Han är ju som sagt envis och tempramentsfull.
Som det ser ut nu så har vi inget direkt mönster för när han vaknar men det kan vara allt mellan 00.00-04,00. Och när han vaknar tar vi över honom till oss och han somnar INTE om. Alltid likadant. Vi försöker söva om honom ett tag, men det slutar alltid med att vi ger välling . Då somnar han oftast om efter en liten stund.
Jag behöver vara väl förberedd nu inför påsken för jag är beredd på det värsta...
*Tycker ni jag ska skippa välling i sängen oavsett hur mycket klockan är nr han vaknar? Säg att han vaknar 05.30 och inte kan somna om? Ska vi gå upp då? eller ska jag ge välling och han somnar om en timme till? Tänker mig att han kanske inte känner/vet om klockan är 01.00 eller 05.30?
* Säg att han vaknar 04.00 och inte kan somna om, då kanske han skriker fram till 05.30, då det är dags att gå upp istället?
*Så frågan är om jag helt och hållet ska skippa vällingen eller om jag ska sätta nån "gräns" för när det är ok att få välling? "Typ vaknar han efter fem och inte kan somna om får han välling, men inte innan dess." Eller är det fel? Är rädd för att vi kommer att få gå upp vid 5- tiden annars.
*Hur ska jag hantera när han vaknar? jag kramar, håller om, sjunger men han bara gråter och pekar att han vill ut ur rummet. Hur ska jag göra här? Vara kvar med honom i sängen och trotsa skriket? Går vi upp så lär han ju sig det?
*Tror ni detta próblem kommer att lösa sig på 5 eller 6 nätter som jag har på mig i påsk?
Hoppas ni kan ge mig lite peppande ord, råd och tips angående att bryta med nattvällingen!
Maratonmatar?
Egentligen tror jag inte det är vällingen han är ute efter i sig utan mer att det blivit sån otrolig ovana att inte somna om utan!