Riktigt skitigt hemma hos bekant.
Jag är en riktigt feg stackare, det enda raka vore ju att säga mina åsikter rakt ut, men jag vågar inte.
Min bekant har tillsammans med sin fru fem små flickor, yngsta två månader och den äldsta nio år. De har flera katter och hundar och andra sällskapsdjur och lever på en ganska liten yta. Båda föräldrarna är vettiga (välutbildade) föräldrar så till vida att de prioriterar sina barn och är väldigt stöttande och intresserade av deras utveckling och deras skolgång. Ungarna är älskade! MEN, deras hem är ta mig 17 det snuskigaste jag sett. Båda föräldrarna röker inne, det luktar mögel och gammal mat, och det ligger smutsig tvätt, hundmat, använda blöjor och leksaker överallt. Sopor i plastsäckar. Omaka skor, drivor av hudhår, odiskad disk, läckande toalett och ingrodd smuts i badkaret (där det även ligger blöjor, solkiga underkläder osv). Dörrlister har ruttnat, ja...you get the picture. Min sambo är sjuksyrra, och hon kanske är lite överdrivet noga med städningen iofs, men nåja. Jag har varit där ett par, tre gånger och jag blir lika överrumplad varje gång. Tänker efteråt att jag säkert överdriver, men nej. Det är snuskigt helt enkelt.
Vet inte riktigt hur jag ska tackla det här. Jag är ju som sagt bekant med maken, men inte mer än så. Barnen verkar må bra, om än lite skitiga. Men jag kan inte komma över att det känns som om bostaden är en sanitär olägenhet. Jag velar fram och tillbaka, ska jag säga det rakt ut, eller ska jag helt enkelt skita i hur andra lever? Hade de inte haft barn hade jag nog inte reflekterat mer över det hela.
Några åsikter? Så länge barnen verkar glada så är det väl inte fog för någon oro öht va? Vad skulle ni andra ha gjort, hur resonerar ni?