Inlägg från: Hemera |Visa alla inlägg
  • Hemera

Väckning

Kort och gott... Hur väcker man en svårväckt tonåring?

• Svar på tråden Väckning
  • Hemera
    Skrit skrev 2013-03-11 20:32:45 följande:
    Varför väcka

pigglet skrev 2013-03-11 21:16:32 följande:

Med en väckarklocka ska de klara att få sig iväg i tid, det ansvaret hör väl till att bli vuxen. Det är inte kul att kliva upp på morgonen, men något man bara gör.
    Stiger de inte upp efter att väckaren ringt kommer jag förmodligen ta till vatten, om jag är hemma.
    (Har inga tonåringar, men snacka går ju  Flört)  

Han vaknar inte själv. Han har mobilen som spelar Metallica på högsta volym, klockradio (pip, pip, pip), en gammal hederlig ringklocka och så ringer flickvännen honom... Han bara sover och sover.
    Jag ser till att han sitter upp i sängen och pratar med mig innan jag åker på jobbet, men 3 sekunder senare sover han igen. SEn får jag hålla på och ringa och ringa och förhoppningsvis vaknar han innan bussen har kommit. Han kommer i tid ca en dag/vecka till skolan. Jag har fått utbrott och skrikit men det minns han inget av... Han är ju inte vaken fast han pratar med mig. Han är snart 18 år och jag tycker det är hans ansvar att ta sig till skolan men jag skäms när hans lärare påpekar de sena ankomsterna.
  • Hemera
    Harmagedon skrev 2013-03-11 22:31:03 följande:

Tonåringar kan vara väldigt trötta av alla hormonförändringar de är utsatta för. Inte så mycket att göra åt men det kan ju vara järnvärden och annat medicinskt som spökar. Be honom gå till doktorn och få lite värden kollade.
    Nu har han varit till doktorn. Allt såg bra ut...
Svar på tråden Väckning