• Anonym

Valkyria

har en kompis som precis fått barn och hon ska heta Valkyria. Vad tycker ni om det namnet? Varför vill man döpa ett barn till ett namn som enligt nordisk mytologi var ett "kvinnligt andeväsen som vid slagfälten i Midgård valde ut de krigare eller einhärjare som skulle dö och förde dem med sig till Valhall."
     Eller enligt germans mytologi förknippades med skräckfyllda väsen.

Hur tänker (eller inte) man som förälder?    

• Svar på tråden Valkyria
  • Anonym

Det är väl inte värre än att döpa sitt barn till muhammed.

• Angels

En väninna till mig har en dotter som heter Valkyria. Jag vet att vissa reagerar på namnet, själv tycker jag det är lite häftigt och annorlunda. Finns så många konstiga namn idag och smaken är som baken som tur är.

• Anonym (...)

Tänker att föräldrarna troligen röstar på SD och är lågutbildade, men det är en hemsk och dum fördom jag vet, men kan inte låta bli att tänka det.

• Pandamamma79

Tycker namnet låter mer maskulint. Sen är det väl ingen som sitter och tar reda på vad alla namn betyder...

• SupersurasunkSara

Jag tänker på en hemskt jobbig opera jag hörde en gång. Och att det låter hårt, inte mjukt och fint direkt. Tänker mig en bastant dam med grova armar och skäggvårta på hakan som bryskt mosar ner en stackars rädd karl på britsen och säger: Nu ska vi kolla ändtarmen!

• Enter Sandman

Jag tycker det låter jättehäftigt. 
    Som en kvinna som vet sitt eget värde och inte tar skit från någon.
    I like it. Glad  

• Anonym (horny)

låter som en porrstjärna:P inge fint namn enligt mig !!

Svar på tråden Valkyria