Inlägg från: IsDimma |Visa alla inlägg
  • IsDimma

Vilka dagiskläder till ettåring?

Om valet står mellan soft shell och skaljacka. Välj det senare.
    Definitivt gummistövlar.
    Tjockare byxor för försommaren. Vi byter byxor på våra barn innan vi går ut för att dom ska slippa ligga i sandiga kläder plus att man drar in mindre sand på avdelningen.

Hur många ombyten beror på barnet. Vi rekommenderar två av allting (innekläder alltså). Men vet man att man har ett barn som spiller mjölk vid varje måltid så är det klart att fler tröjor är att föredra. Vi sätter på haklapp men mjölk går igenom om man spiller mycket. Likaså är fler byxor, strumpor och underkläder ett måste om man håller på att bli blöjfri. Men ett riktmärke är iaf två av allt.

Mössa man kan knyta under halsen, solhatt med band är också att föredra. Dom sitter på plats och stör inte barnet vilket andra mössor och hattar gör eftersom dom är så små att dom inte rättar till själva.
    Inga fingervantar på såna små. Trollerivantar är toppen

Överdragsbyxor ett måste på våren.

• IsDimma

Och sen till sommaren så är sandaler med täckt tå att rekomendera, så lätt att slå i tårna annars Överdragsbyxor är vad du oftast köper som vuxen. Står emot lite väta men är framförallt vindtäta. Det är iofs galon också men det Andas inte samt är betydligt klumpigare för barnet att använda torra dagar.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • IsDimma

Snickarbyxor är opraktiska eftersom man måste av med så mycket när man byter blöja. Och skulle alla våra 15 barn ha snörpning på skorna skulle det ta ytterligare massor med tid innan vi kommer ut, det är lika omöjligt som fingervantar (jag har 1-2åringar på mitt jobb). Däremot så föredrar jag personligen body, det är ett praktiskt plagg för barnet som slipper glipor i framförallt ryggen men även magen. Och fråga även om blöjor. Hos oss vädjar vi till föräldrarna att inte köpa up-and-goblöjor. Barnen får gärna komma i såna på morgonen men vi vill ha vanliga

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
Svar på tråden Vilka dagiskläder till ettåring?