Inlägg från: Christi38 |Visa alla inlägg
  • Christi38

Hur mycket kläder har du till ditt barn?

Till 16 månaders har vi kläder för att inte behöva tvätta kanske 2-3 veckor, men i byxväg innebär det att samma par behöver användas i 2 dagar.

Till 4 månaders som både har kläder efter storebror och nya skulle vi klara oss lika länge skulle jag tro. Kanske närmare 2 veckor än 3 dock!

De växer ju ur så snabbt när de är små, först nu den stora kan ha kläder under längre tid!!

.

• Christi38

Jag tror många (ja med) tycker det är roligt att handla kläder till barnen och att det därför blir mer än nödvändigt helt klart :) Speciellt pyjamasar och mysisar gillar jag handla till dom, finns massor hemma! ;)

När det gäller tvätt av kläderna. Jag tvättar allt nytt innan det används första gången. Sen när det gäller tröjor nu vintertid, iaf till dagiskillen, så tar jag mer bort fläckar för hand än tvättar gång på gång! Inte nyttigt varken för plagget eller miljön. Byxor lika så, jag skrubbar bort en liten fläck om det inte hunnit torka så kan byxorna användas en dag till. De blir ju inte så smutsiga och inte svettiga heller på en 16 månaders.

Lillkillens kläder behöver tvättas och bytas flera gånger om dagen för han är en liten kräksbebis i perioder...

.

Svar på tråden Hur mycket kläder har du till ditt barn?