Inlägg från: Nyfiken gul |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul

Hur mycket kläder har du till ditt barn?

Alltså varför tvättar man kläder som inte är smutsiga?  

10 maskiner i veckan med i princip bara rena kläder - varför Ts?

Även om dom byter kläder varje dag måste inte allt nödvändigtvis vara smutsigt.  

Och vissa saker kan man faktiskt vädra och hänga tillbaka eller skölja upp lite lätt på kvällen i handfatet.  En klänning använt i ett par timmar kan ju inte vara smutsig tänker jag. 

Victor har kanske 10-12 par olika byxor som regelbundet används , 3-4 byxor som används bara vid reserv  och ett 20-tal tröjor blandat kortärmat och långärmat.

Tvättar en maskin om dagen och jag har aldrig mer än just en maskin tvätt att ta hand om .   

Jag gillar kläder både till mig och barnen och köper gärna kläder men aldrig att jag köper mer än vad som behövs och går åt - barnen växer ju  och hinner ju omöjligt använda alla kläder innan dom vuxit ur dom.  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul

Ts - ärligt talat - hur mycket av dessa kläder används egentligen om du tänker efter? 

även barn får ju favoritkläder och vill ju mest ha just sina favoriter.

• Nyfiken gul
    Mor till Ella skrev 2013-04-20 17:17:48 följande:
    Hur mycket pengar ca lägger ni på kläder till era barn i månaden? Jag lägger nog ca 1500 - 2000kr i månaden beror lite på vilken månad och om någon behöver något speciellt.
    max 500 kr  i månaden såvida det inte behövs något särskilt.   Den här månaden införskaffades ett nytt regnställ då det gamla gick sönder.  

Men annars är väl strumpor och kalsonger alltid något som köps i princip varje månad.  Eftersom det också har en förmåga att försvinna på tex dagis, utflykter osv.  

i övrigt handlar jag aldrig om det inte verkligen behövs. Jag älskar att handla till barnen men jag handlar aldrig för handlandets skull.
Svar på tråden Hur mycket kläder har du till ditt barn?