Inlägg från: Annsiss |Visa alla inlägg
  • Annsiss

Hur mycket kläder har du till ditt barn?

Har inte mkt kläder till dottern snart tre räcker väl kanske en vecka inte om hon är på förskolan då brukar det bli tre klädbyten / dag , har inte en massa finkläder då det inte finns tillfällen för dessa. Gillar kläder men tycket det är tråkigt med sånt som inte används och har därför mindre, känns inte värt att ha fina klänningar som bara ligger tex

• Annsiss

Men oj vad stort alla som har så mkt kläder måste bo, dottern har en byrå på sitt rum till kläder och sommarkläder ligger i källaren vill inte behöva ta mer plats i anspråk än så. Bara att förvara tvätt måste ju kräva yta om man har så mkt.

• Annsiss

Nog skulle jag har råd med kläder för 1000 kr i mån men det vore ju vansinne, varför ska jag samla kläder på hög som inte används och tar plats dessutom. Använder hellre pengar till annat, känner också stark motvilja till onödigt konsumerande. Min dotter 2 år fick denna vinter en "finklänning" att ha vid jul, kalas och liknande, den kommer ändå vara utväxt till nästa år, den kommer väl att ha använts 4 ggr, kostade ca 400 kr- så med tanke på priset per gång är det ju vansinne, tänk om jag köpt två.

Svar på tråden Hur mycket kläder har du till ditt barn?