Inlägg från: beccagranen |Visa alla inlägg
  • beccagranen

Hur mycket kläder har du till ditt barn?

Känns som att dom har väldigt mycket, men inte så mycket om jag jämför med andra här ;) femåringen här väl ca: 30tal t-tshirts, 20 långärmade, 10-15 par byxor, ca 10 tjockare tröjor några uppsättningar med fleece/ underställ, ca 3-4 uppsättningar med ytterkläder etc. Mycket berör på att jag dels gillar att shoppa, men kläderna är i två storleksgrupper, 116 börjar bli lite kort och 122 för långt, jobbigt det där.

• beccagranen
    Baktakt skrev 2013-03-15 13:13:51 följande:
    Ca 10 uppsättningar kläder, plus 2-3 uppsättningar finkläder, vilket mest är i nästa storlek och därmed kommer att användas till vardags. Om jag ser att kläderna riskerar att inte räcka innan nästa tvättid (tvättar med 6-10 dagars mellanrum) så går jag och shoppar det som behövs. Det sker ju oftast när man nyligen fått sortera ut något som varit för litet, så det är ju inte som att det händer oväntat och man måste rusa ut i panik. Blir lika förvånad varje gång jag ser folk sälja kläder på Tradera som använts max 1-2 gånger, om alls. Kan inte låta bli att undra vad de jobbar med för att ha råd om de har ovanligt många och givmilda vänner/släktingar med "fel" smak (som inte undrar varför deras kläder aldrig används) när de dyker upp på Lyxfällan

Baktakt skrev 2013-03-15 13:13:51 följande:
    Ca 10 uppsättningar kläder, plus 2-3 uppsättningar finkläder, vilket mest är i nästa storlek och därmed kommer att användas till vardags. Om jag ser att kläderna riskerar att inte räcka innan nästa tvättid (tvättar med 6-10 dagars mellanrum) så går jag och shoppar det som behövs. Det sker ju oftast när man nyligen fått sortera ut något som varit för litet, så det är ju inte som att det händer oväntat och man måste rusa ut i panik. Blir lika förvånad varje gång jag ser folk sälja kläder på Tradera som använts max 1-2 gånger, om alls. Kan inte låta bli att undra vad de jobbar med för att ha råd om de har ovanligt många och givmilda vänner/släktingar med "fel" smak (som inte undrar varför deras kläder aldrig används) när de dyker upp på Lyxfällan

Haha, nu säljer jag inte på tradera, då kläderna går vidare till syskonbarn. Men jag kommer ofta på att vissa plagg knappt använts. Vi är vanliga knegare, men jag har ofta turen med mig att kunna fynda, och släkten är stor.så till kalas och jul här det blivit mycket kläder. Vissa plagg är mindre funktionella, obekväm etc att ha på dagis, andra är finkläder och mycket glöms bort i mängden. Trotts ett intresse för kläder och det köps mycket så uppgår inte några hemskt summor, så det är inget som påverkar vår ekonomi
Svar på tråden Hur mycket kläder har du till ditt barn?