Inlägg från: mammalovis |Visa alla inlägg
  • mammalovis

Hur mycket kläder har du till ditt barn?

Jag tycker också att det är kul med nya kläder till tösen, men handlar mest på reorna för att det inte ska bli så dyrt som ensamstående. Sedan har vi fått en lika mycket begagnat plus att jag fyndar på barnklädesmarknader. Hennes kläder får precis plats i byrån till skötbordet, men då används storlek 86 och 92 parallellt så det blir ju mer kläder på så vis.

Jag skulle gissa att hon har ca 15-20 t-shirts/bodies,15 byxor, 5 långärmade tunna tröjor och lika många tjocka per storlek hemma plus uppåt 20 par strumpor plus några ombyten på förskolan. Så det är ingen kris om jag missat att tvätta en vecka. Då jag är lat med att leta fläckar på kvällen får hon rena kläder varje morgon.

Med bebisen upptäckte vi att med 10 bodies och en kräkis fick vi tvätta varannan dag i början, så nu har jag börjat fylla på storlek 50 (oavsett om det kommer användas eller ej) medan vi nog klarar oss i 56 för att inte tala om 62 och 68 där vi ärvde massor ... Men det är ju trots allt kul med lite nytt också!

Svar på tråden Hur mycket kläder har du till ditt barn?