• FruC

En varning angående utomkvedsdiagnos!

Hur fick du reda på det? Jag blev opererad igår och det enda svar jag fick var att dom tog bort ena äggledaren då det såg ut sim en misstänkt graviditet. Tänkte om dom gör någon analys eller så senare?

• FruC
    MissJP skrev 2013-10-03 14:34:40 följande:
    Ja, de brukar skicka vävnaden på analys. Jag fick min analyserade ytterligare eftersom de ville att de skulle vara ett foster i äggledaren, men inget hittades. De delar äggledaren i några bitar och kollar läget typ.

Har du fått några provsvar?

Nej, har inget fått veta något.

Alltså jag fick ju missfall veckan innan i vecka 7. Såg det lilla komma i toan och kissade efteråt negativt och på kontroll dagen efter kände dom livmodern var svullen efter en graviditet men såklart tom. Men hade så ont efter så dom tog blodprov och såg där att mina "gravidhormoner" ökade fortfarande. En vecka senare, nu i torsdags åkte jag in och dom tyckte sig se något vid äggledaren och en misstänkt blödning i magen med ultraljud. Så jag tror det var rätt med mig...

Men samtidigt hade jag väldigt ont hela graviditeten med sonen som nu blir 2år i december också.

Men man litar ju på att läkare ska kunna detta. Så det inte kan bli fel.
  • FruC
    MissJP skrev 2013-10-04 12:28:35 följande:
    Men de tog väl prover på dig efteråt ändå? Så att de såg att hormonerna gått ner?

Ja, man borde kunna lita på läkare. Men tyvärr så är det inte alltid så. Jag önskar att jag inte hade litat på mina läkare.

Nej, inga prover efteråt. Och inte heller någon efterkontroll då stygnen försvinner självt.

Förstår verkligen att du är ledsen du litade på läkaren. Just när man har så ont eller är sjuk har man ju sällan tid och ork kolla upp saker innan eller ens knappt fråga. :(
Svar på tråden En varning angående utomkvedsdiagnos!