• Solkattan

akupunktur... var sätter de nålarna ?

Nån mer här inne som går på akupunktur för att förbättra sina chanser till graviditet ? Hur ofta går ni.. och var sätter man in nålarna på er.. ? Intressant att jämföra.. :). Jag ska gå ca fem ggr innan fet o flest nålar verkar sitta på insidan av benen nere i fothöjd.. nån mitt i mellan ögonen.. nån nedanför knät. Sist fick jag på ovansidan handen mellan tumme o pekfingret...

• Svar på tråden akupunktur... var sätter de nålarna ?
  • sommarblomman81

Hej!
    Har bara gjort det en gång än så länge. Vet inte riktigt om alla nålarna sattes för önskan om att bli gravid. Men på mig satte hon långt ner på magen, insidan ner mot foten, huvudet på hande och handled, på vaden och på ryggen.
    Spännande att jämföra vart andra fått sina nålar.
    Har du känt något speciellt i kroppen efter att du fått akupunktur?

• siolina

Hej! På mig sätts nålar på magen, mellan ögonen, någon i huvudet, vid tummarna och så några långt ned på benen och på fötterna typ. Känner inget speciellt, varken när de sätts in eller sitter där, eller att jag känner av behandlingen. Hoppas ändå att de hjälper. Hade en annan akupunktör en gång och då kändes det när han snurrade på nålarna. Gjorde ont typ. Han sa att det var bra att det kändes. Annars känner jag faktiskt ingenting. Jag är lite piggare och har inte mått lika dåligt av alla ivf-mediciner i och för sig. Så någonting gör det ju. Har snart äggplock och då får vi se om det blev blir bra embryon men jag hoppas det. Har betalat flera tusen ju för akupunktur nu. 
    Vad känner ni? 

• Vallmo78

Hej!
    Jag var igår på min första besök till akupunkturen. Mina nålar satt också en på magen, 2 st på händerna mellan lillfingret och ringfingret , 3 st insidan och utsidan av foten. Kändes när de satte in den men annars var det helt okej. Men det som jag funderar mkt nu är hur kan de genom att känna ens puls säga att man har "dålig" energi eller "kall" urinblåsa eller njure etc....... ?!?? Har jättesvårt att köpa det. Har ni samma erfarenhet? Nån som fått det förklarat bättre?

• Empan88

har snart gått i över 1 år på akupunktur och det på mig sätter hon nålar på olika ställen, hon känner av på pulsen vad som behövs hjälpa till... min kroppen var verkligen ur balans när jag börja, och känns mkt bättee nu !

Svar på tråden akupunktur... var sätter de nålarna ?